Překonat nějaký zlozvyk může být těžké. Ne nadarmo se říká, že zvyk je železná košile. Možná byste si přáli změnit stravovací návyky, začít pravidelně cvičit, dříve vstávat... Možná byste rádi přestali kouřit, skončili s pojídáním sladkostí, se závislostí na internetu... Pro každého z nás to může být něco jiného.

Můžete vyzkoušet tyto 3 návrhy:

1. Uvažujte realisticky

Nesnažte se udělat všechny změny najednou.

TIP:

  • Udělejte si seznam dobrých návyků, které chcete do života zavést a seznam zlozvyků, kterých se chcete zbavit. Sepište vše, co vás napadne.
  • Stanovte si priority, očíslujte je podle důležitosti.
  • Vyberte si jen několik úkolů, třeba jeden, nebo dva a soustřeďte se na ně. Teprve potom se posuňte na další.

Svého cíle dosáhnete rychleji, když zlozvyk nahradíte nějakým dobrým návykem.

Snažit se dosáhnout všech cílů najednou je spolehlivý způsob, jak nedosáhnout ani jednoho.

 

2. Přemýšlejte o věcech kolem sebe

Zkušenosti ukazují, že všechno, co máme kolem sebe, ať už jsou to věci nebo lidé, má vliv na to, jestli se nám podaří osvojit si dobré návyky a skoncovat se špatnými.
Je proto moudré přemýšlet dopředu a dobře si vybírat, čím a kým se obklopujeme. Vytvoříme tím lepší podmínky a situace, které nás budou podporovat.

TIP

  • Ať je pro vás těžší udělat nesprávnou věc. Např. když se rozhodnete jíst zdravě, nemějte doma potraviny, které zdravé nejsou.
  • Ať je pro vás jednodušší udělat správnou věc. Např. už večer si promyslete a připravte suroviny na příští den. Čím víc si usnadníte začátek, tím spíš se věci podaří.
  • Vybírejte si přátele. Když to jde, omezte kontakt s lidmi, kteří vám vaši cestu neusnadňují a obklopujte se těmi, kteří vás mohou podpořit.

Ať je pro vás těžší udělat nesprávnou věc a jednodušší udělat tu správnou.

 

3. Buďte vytrvalí

Říká se, že osvojení návyku trvá 21 dní. Není to ovšem pravidlo, které by fungovalo u všech stejně. Možná zrovna vy potřebujete delší dobu. Mělo by vás to odradit? Není náhoda, že kurzy Jarní očista a Podzimní detox trvají 8 týdnů a mají tak skvělé výsledky. Účastníci mají čas dostat nové návyky pěkně do krve.

TIP

  • Když se něco nedaří, nedocházejte hned k závěru, že nemá cenu se dál snažit. Počítejte s tím, že nic není ideální a překážky budou přicházet.
  • Zaměřujte se na to, co se vám povedlo, pomůže vám to zapomenou na vaše nezdary.

Ve výsledku není důležité, kolikrát se vám něco nepovedlo, ale to, že jste to nevzdali.

A co vy? Podařilo se vám něco změnit? Napište, co pomohlo vám.

Jak to vidíte vy? Napište komentář.

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekRuku v ruce s tradicemi aneb posvícení a hody