Domů > Zdravé recepty > Přílohy

Puntíkaté bezlepkové knedlíky z vařeného obilí

Uvařeno
bez lepku
sezóna zima

Zbylo trochu rýže natural od oběda a trochu bílé rýže s pohankou od večeře. Co s tím? Protože milujeme omáčky, udělala jsem oblíbenou koprovu a ze zbytků obilovin puntíkaté knedlíky. Byly rychle hotové, bezlepkové a chutnali všem. Zbytek se jedl na svačinu. Knedlíky používám u svých dětí od kojeneckého věku jako svačinku – je to mnohem lepší než pečivo či extrudáty.

Ingredience
pro 4 porce
  • 1 hrnek vařené rýže natural
  • 1 hrnek vařené bílé rýže s pohankou
  • cca 1/2 hrnku pohankové mouky
  • špetka soli
  • trochu horké vody
  • lžíce černého sezamu

Kvůli zánětu štítné žlázy se mi po třetím porodu nedařilo zhubnout posledních pár kil z 30, které jsem v těhotenství ...

Jak připravit obilné knedlíky

  1. Do velkého hrnce dáme vařit vodu se solí. Přiklopíme a jdeme dělat knedlíky.
  2. Zbytky obilí dáme do mísy a polijeme troškou horké vody, aby se s ním dalo pracovat.
  3. Do mísy přidáme špetku soli, posypeme pohankovou moukou.
  4. Propláchneme sezam na sítku ve studené vodě a přidáme do mísy s obilím.
  5. Rukama propracujeme na tuhé těsto, případné hroudy obilí rozmělníme na menší kousky.
  6. Podle potřeby přidáme vodu nebo mouku. Těsto nesmí být řídké jako kaše ale spíš tuhé jako modelína.
  7. Mokrýma rukama tvarujeme koule nebo šišky a vhazujeme do osolené vroucí vody.
  8. Promícháme vařečkou, aby se nám neslepily.
  9. Když knedlíky vyplavou, jsou uvařené.
  10. Dáváme je do hrnce se sítem, aby okapaly a nebyly rozmáčené. Přiklopíme pokličkou, aby nevychladly.

Praktické

  • Pokud máte obilné knedlíky rádi, udělejte si jich víc. Není to moc práce navíc, když už jste v procesu. My je rádi na svačinu i na další rychlovky, které se dají z knedlíku snadno udělat.

Kombinujeme

  • Knedlíky samy o sobě nemají nějak extra výraznou chuť, proto doporučujeme kombinovat s výrazně upravenou zeleninou či luštěninou a určitě raději s omáčkou než s další “suchou” hromádkou.

Obměna

  • Použijte jakékoli zbytky obilí, semínka nejsou nutná a mouka může být i kukuřičná. Pokud nemáte problém s lepkem, bude vám možná ještě více chutnat, použijete-li mouku špaldovou či ječnou.

Děti

  • Knedlíky jsou vhodné pro děti již od cca 8 měsíců, podle jejich schopnosti kousat, jen nebudeme solit. Knedlíky skvěle nahradí křupky či pečivo, které nejsou pro děti vhodné.

PS: Začínáme Jarní očistu!

Únava, blbá nálada a kila navíc? Nenecháme vás v tom! 😊 Pojďte s tím zatočit. Začínáme 8 týdenní Jarní očistu. Pročistíme tělo, zlepšíme jídelníček i postavu a zase bude dobře.

Se změnou jídelníčku jsem se zbavila mnoha zdravotních potíží, se kterými si medicína nevěděla rady 30 let. Jídlo, vaření, psaní a šíření zdravého životního stylu se stalo mojí vášní. Je mi čím dál lépe a konečně mám své zdraví ve svých rukách. Celý příběh

2 lidi už poděkovali za článek. Oceňte práci autora také.

Komentáře

Tak tohle jsou nejlepší knedlíky, jaké jsem kdy dělala, normálně mi připomínaj chutí trochu bramborové.Neměla jsem pohanku, tak jsem k rýži přisypala trochu uvařeného čiroku, nakrájela petrželku a zahustila špaldovou moukou.K tomu bílá omáčka z fazolí, zelí a petržele a mám dojem, že jím bramborový knedlík s masovou omáčkou.K večeři si uděláme ze zbylých knedlů Uhlířinu, to bude určitě taky mňamka.

kriglova
15. 1. 2016

Knedlíky moc dobré, nachystala jsem s nimi i manželovy kompletní talíř, který si nechá nachystat vyjímečně a moc si pochutnal.

Ukázat další komentáře

Mohlo by se vám líbit

144
70

Videopřání Jíme Jinak 2022 – Uspořádejme si myšlenky

Čtěte více na toho téma