Celý rok se snažíte jíst zdravě a držíte si štíhlou linii, ale během svátků každý rok přiberete? Víme, proč to je! Čekají na nás 4  nenápadné pasti. Poradíme vám, jak si svátky užít a přitom do nich nespadnout. Inspirujte se a pohled na váhu v lednu nebude stresující.

Vánoční cukroví a vánočka

Přípravy cukroví začínají už od začátku prosince. Máte tak příliš mnoho času ochutnávat. “Jeden kousek běžného cukroví přeci nikomu neuškodí, ne?” Ale ruku na srdce, kdo při přípravách cukroví vydrží pouze u jednoho kousku? Většinou jich do sebe “naládujeme” několik. A kombinace cukru, bílé mouky a másla není vůbec pro tělo vhodná.

Raději letos vsaďte na chutné a zdravé cukroví z celozrnné mouky, bez cukru a ze zdravých rostlinných tuků a olejů. A i tady se držte s ochutnáváním na uzdě, nebo raději cukroví připravujte, když jste najedená. A pokud musíte pro rodinu připravovat klasické cukroví a do dalšího zdravého pečení se vám už nechce, připravte si pro sebe alespoň zdravé cukroví nepečené, které máte do 5 minut hotové. A vánočka lze také upéct zdravěji…

Vánoční večírky a oslavy

Prosinec je měsícem nejrůznějších oslav a večírků nejen v práci, ale i s rodinou a kamarády. Stoly na večírcích se prohýbají nejrůznějšími nezdravými sladkými i slanými dobrotami a alkoholem. Tudíž jsou i nebezpečím pro naši figuru a zdraví. Není vhodné se stranit kolektivu a těmto akcím se vyhýbat. Raději zvolte malý trik – najezte se před večírkem doma, třeba zeleninovou polévkou, která vás nezatíží, ale příjemně zasytí. A pokud bude na večírku něco zdravějšího, budete mít ještě místo v žaludku. A co alkohol? Tam platí stanovit si dopředu pravidla (např. max 1 sklenička), která nebudete překračovat. Vyhněte se raději běžným koňakům, punčům a dalším podobným nápojům. Ty klasické (dají se udělat i zdravé) mají kalorií srovnatelně jako 8 skleniček vína! Zvolte raději čaje (ovocné, bylinkové aj.) nebo vodu.

Návštěvy známých a rodiny

Největší kámen úrazu jsou právě svátky a s nimi i návštěvy známých a rodiny. Pokud je to jen trochu možné, řekněte jim pravdu (“víš, jím teď jinak”) a je vhodné se s nimi domluvit na zdravém kompromisu – zdravější či odlehčené variantě nebo navrhněte, že si pro sebe celé nebo část vánočního menu připravíte. Někteří lidé volí kvůli nedostatku tolerance svých příbuzných variantu, kdy se vymluví na nevolnost nebo alergii a nají se dopředu doma.

A nezapomeňte s sebou k rodině či známým vzít své zdravé vánoční cukroví nebo jiné sladké či slané dobroty. Budete mít co zdravého mlsat místo jejich nezdravé klasiky, a navíc můžete rodině a známým ukázat, že i zdravé cukroví může být dobré!

Vánoční trhy

Vánoční trhy patří k našim tradicím a jsou symbolem Vánoc téměř každého města. Ale ne každý má tak silnou vůli, aby vydržel všechny ty vůně. Co dělat, když z těch vůní dostanete na něco neodolatelnou chuť? Pak volte pečené kaštany. Jsou přirozeně nasládlé, příjemně zahřejí a zasytí a navíc kaštany dodají energii a spoustu živin. Na pití je pak vhodný třeba Turbomošt nebo jiný horký mošt (bez cukru), čaje, svařáky a punče bez cukru (je třeba se zeptat obsluhy). A dejte si pořádnou procházku, než půjdete zpět domů.

Užívejte si s mírou (Eva, Jíme Jinak) 

Pokud jste zdraví, nemá cenu se na svátky trápit a všechno si odříkat. Dejte si, co si běžně v průběhu roku nedáváte, a užijte si to. Doma se zase vraťte k osvědčenému jídelníčku,” říká na téma vánočních oslav Eva Cikrytová, zakladatelka Jíme Jinak. A dodává: “Naše zdraví nedělá to, co jsme včera snědli na vánočním trhu nebo u přátel na večeři. Naše zdraví stojí na tom, co jíme běžně. Z čeho jsme živi, co je základ našeho jídelníčku. Jedno vybočení z normálu nic neznamená. Však jsou svátky, tak slavme. V mnoha rodinách je to hodně právě o jídle. Potíž nastává, když se takhle začneme cpát na začátku prosince a skončíme až 2. ledna s nafouklým břichem, rozhozeným trávením a 5 kily nadváhy. Takže já doporučuji užívat si, ale s mírou. Třeba se potkáme na stánku se svařákem! Normálně nepiju, ale když jsou ty svátky…”

Hubneme do plavek online: Shoďte 5 kg za 14 dnů

Jak to vidíte vy? Napište komentář.

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekNávykové slané tyčinky ve 4 verzích (bez lepku, low-carb, paleo)
Další článekMořské řasy – jaké jsou jejich druhy a jak je využít v kuchyni