Domů > Zdravé recepty > Přílohy

Bulgur se slunečnicovým semínkem

Uvařeno
bez mléka
sezóna léto

Bulgur je jako pokrm známý už od dob Babylónských. Vyrábí se z tvrdých odrůd pšenice, která se nejprve namáčí, čímž se škrob v zrníčkách rozštěpí. Pak se předvaří v páře, vysuší a nakonec rozdrtí na malé kousky. Díky této úpravě je bulgur velmi dobře stravitelný a látky v něm obsažené náš organismus dokáže dobře využít. Navíc má lahodnou oříškovou chuť.

Ingredience
pro 4 porce
  • 1 hrnek bulguru
  • 4 PL slunečnicového semínka
  • 2 hrnky vody
  • sůl

Bára nejí maso už od základní školy. Je to přes 20 let a umíte si představit ten boj s okolím. Časem přestala pít mlé...

Jak připravit vařený bulgur se slunečnicí

  1. Bulgur zalijeme dvojnásobkem horké vody, přidáme slunečnicové semínko a sůl.
  2. Povaříme asi 5 minut a necháme asi 30 minut dojít pod pokličkou.
  3. Voda by se měla všechna vstřebat.
  4. Na závěr promícháme – načechráme bulgur vidličkou.

Praktické

  • Bulgur připravte podle návodu na sáčku. Každý výrobce ho doporučuje připravit jinak. Obecně se bulgur zalije 2- 2,5 násobkem horké vody, povaří 5 – 10 minut a nechá půl hodiny dojít pod pokličkou.
  • Pokud spěcháte, lze ho povařit asi 15 minut a je hotový.

Obměna

  • Do vaření lze přidat i jiná propláchnutá semínka dýně, lnu či sezamu.

Děti

  • Bulgur je vyroben z pšenice, proto bych ho dala dítěti až kolem 1,5 let.

PS: Jde vařit, jíst a hubnout? Pojď to zjistit! 😁

Tisíce lidí s námi shodily 5 kg za 14 dní. Jak to? Máme totiž chutný hubnoucí jídelníček s výbornými recepty, videa, jemné cvičení - a živou podporu! Už za 2 týdny uvidíš výsledky. Mrknni na výzvu Hubneme do plavek a naskoč!

Zdravé recepty, zdravé vaření a životní styl. Tisíce receptů zdarma. Co víme, sdílíme! :-)

8 lidí už poděkovalo za článek.

Buďte první, kdo napíše komentář