Domů > Zdravé recepty > Přílohy

Bezlepkové jáhlové nočky

Uvařeno
bez lepku
sezóna podzim

Jáhly zahřívají a venku je pořád ještě dost chladno. Pokud už nevíte, jak naložit s jáhlami, zkuste z nich udělat knedlíky, šišky nebo třeba maličké nočky. Možná vám budou chutnat více než obvyklé bramborové.

Ingredience
cca 6 porcí
  • 1 hrnek jahel
  • 2 hrnky vody
  • sůl
  • pohanková mouka

Změna jídelníčku přinesla změny, které jsme nečekali a kdyby nám je někdo předem líčil, ani bychom mu nevěřili. Ono t...

Jak na bezlepkové knedlíky z jahel

  1. Uvařte si jáhly cca 20 minut.
  2. Jáhly nechejte zcela vychladnout.
  3. Do jáhel přidejte špetičku soli a tolik mouky, abyste rukama vytvořili hutné celistvé těsto (jako plastelína).
  4. Do velkého hrnce dáme vařit vodu s trochou soli.
  5. Mokrýma rukama tvarujeme menší šiky a dáváme do vroucí vody.
  6. Po vyplavání na povrch je vyndaváme, aby se nerozvařily.

Praktické

  • Mouku dejte po částech podle potřeby. Poměr mouky a jahel není až tak důležitý jako výsledek – tuhé nerozpadající se těsto, které jde vytvarovat.
  • Pokud chcete klasická knedlíková kolečka, vytvořte větší šišky a po uvaření je nechte vychladnout, pak se budou dát krájet.
  • Pro ohřátí se dají nočky jednoduše na pařáček prohřát nebo se hodí do pánvičky a orestují se.
  • Můžeme použít jáhly již uvařené, které zbyly z předchozího jídla.
  • Těsto také můžeme připravit tak, že jáhly rozmixujeme (pokud jsou moc suché, přidáme trochu vody), spojíme moukou do těsta a pokračujeme stejným postupem.
  • Nočky můžete skladovat den dva v lednici a před podáváním je nahřát na pařáčku.
  • Osobně to dělám tak, že knedlíky na přímou konzumaci dělám malé jednoporcové a přebytky zpracovávám do šišek, skladuji v lednici a před podáváním snadno naporcuji na tenké plátky, napařím a podávám k jídlu.

Kombinujeme

  • Knedlíky samy o sobě nemají nějak extra výraznou chuť, proto doporučujeme kombinovat s výrazně upravenou zeleninou a luštěninou (pro kompletní talíř) a určitě raději s omáčkou než s další “suchou” hromádkou.

Obměna

  • Velmi dobře chutnají i jáhlovo-rýžové knedlíky nebo na nočky můžete spotřebovat zbytky od snídaňových kaší apod.

Děti

  • Když vynecháme sůl, můžeme dát nočky už těm nejmenším dětem. Hodí se do krabičky na svačinu. Budou se jim dobře držet, nebudou drobit a jsou nesrovnatelně lepší než jakékoli kupované pečivo nebo extrudáty. A navíc jsou přirozeně bezlepkové.

PS: Začínáme Jarní očistu!

Únava, blbá nálada a kila navíc? Nenecháme vás v tom! 😊 Pojďte s tím zatočit. Začínáme 8 týdenní Jarní očistu. Pročistíme tělo, zlepšíme jídelníček i postavu a zase bude dobře.

Se změnou jídelníčku jsem se zbavila mnoha zdravotních potíží, se kterými si medicína nevěděla rady 30 let. Jídlo, vaření, psaní a šíření zdravého životního stylu se stalo mojí vášní. Je mi čím dál lépe a konečně mám své zdraví ve svých rukách. Celý příběh

16 lidí už poděkovalo za článek.

Komentáře

👍

Dobrý den, sos , spletla jsem si jahly s quinoou, půjde to i z nich? Díky

Ukázat další komentáře

Mohlo by se vám líbit

144
70

Videopřání Jíme Jinak 2022 – Uspořádejme si myšlenky

Čtěte více na toho téma