Domů > Zdravé recepty > Polévky > Obědové

Zeleninová polévka s nudlemi

Uvařeno
bez lepku
sezóna podzim
děti od 1 roku

Toto je naše oblíbená zeleninová polévka s nudličkami, která je rychle hotová a skvěle chutná. Děti jí milují kvůli rýžovým nudlím a ani si nevšimnou, že kromě nudlí snědly spousty zeleniny.

Ingredience
pro 4 porce
  • 1 cibule
  • 1 střední mrkev
  • 8 cm pórku
  • pár růžiček brokolici
  • pár růžiček květáku
  • 2 lžíce oleje
  • sůl dle chuti
  • půl lžíce miso pasty
  • hrst rýžových nudlí
  • 3/4 litru zeleninového vývaru, nebo horké vody
  • pár kapek šťávy ze zázvoru (nemusí být)

Dovolte mi vyprávět vám tak trochu bylo nebylo o tom, jak mi low carb strava ...

Jak připravit nudlovou polévku

  1. Dáme ohřát zeleninový vývar.
  2. Mrkev nakrájíme na kostičky, nebo na proužky, brokolici a květák rozdrobíme na růžičky, pórek pokrájíme na dlouhé nudličky.
  3. Cibuli nakrájíme na kostičky, na dno hrnce dáme olej, na něj vrstvu nakrájené cibule, přidáme nakrájenou mrkev, brokolici, p květák, vše navrchu posolíme a přiklopíme pokličkou.
  4. Dáme na vyšší stupeň a v okamžiku, kdy se začne zelenina v hrnci dusit plamen ztlumíme a necháme zeleninu 10-15 minut bez míchání rozdusit.
  5. Průběžně kontrolujeme, zda se cibule na dně nepřipaluje, raději přidejme trochu horké vody.
  6. Po 10 minutách přilijeme horký vývar a chvilku necháme provařit.
  7. Na úplný závěr přidáme rýžové nudle a vaříme 2-3 minuty do uvaření nudlí.
  8. Pak polévku vypneme a odstavíme. V trošce polévky rozmícháme půl lžíce miso pasty, přidáme do polévky a necháme dojít.
  9. Podáváme posypané čerstvými bylinkami.
  10. Pokud je polévka málo slaná, dochutíme ji sojovou omáčkou.
  11. Kousek zázvoru nastrouháme na hrubém struhadle a pak šťávu z dužiny vymáčkneme v pěsti do polévky, dodá polévce neobvyklou chuť a správný říz.

Praktické

  • Druhý způsob přípravy polévky je na oleji osmažit nakrájenou cibulku, posolit, přidat mrkev, zalít horkým vývarem, nebo horkou vodou, přidat zbytek zeleniny a vařit do měkka.
  • Nemáme-li po ruce hotový vývar, jednoduše si dáme 10 minut vyvařit odkrojky z mrkve, pórku (včetně kořínku), slupky a listy z kedlubny a přidáme řasu. Pokud nám už ani těch 10 minut navíc nevychází, zalijeme zeleninu vroucí vodou místo vývaru.
  • Jelikož je polévka uvařená hlavně ze zeleniny, polévku raději sníme a neskladujeme. Zelenina v ní obsažená začíná už po půl hodině oxidovat a během 2 hodin se stává pro tělo kyselinotvorná. Pokud si chceme vzít polévku do práce k obědu, nalijte jí ještě vařící až po okraj do termosky a zavřete. V tomhle stavu si zachová většinu prospěšných látek.

Obměna

  • Polévku můžeme připravit z jakékoli jiné kombinace zeleniny.
  • Místo rýžových nudlí použijte klidně kukuřičné, pozor, tam je delší doba varu. Do polévky můžeme také přidat jakoukoliv uvařenou obilovinu, výborné jsou kroupy, rýže, nebo i pohanka.

Kombinujeme

  • Polévku můžeme posypat praženými semínky slunečnice nebo dýně. Pokud máme strávníka, kterému přijde málo slaná, pomůžeme si gomasiem.

Děti

  • Pokrm je vhodný pro nejmenší děti. Do roka jim nesolíme, nekořeníme a nedáváme olej (polévku uděláme na vodě). Můžete pokrm uvařit bez dochucení, dítěti odebrat a sobě dosolit, nebo vařit ze stejného základu v malém hrnečku pro dítě zvlášť.

PS: V pondělí 13.2. startujeme Jarní očistu!

Pokud zažíváte stres, únavu, necítíte se dobře nebo máte pár kil navíc, pojďte s tím zatočit. Začínáme 8 týdenní Jarní očistu. Pročistíme tělo, zlepšíme jídelníček, postavu i psychiku. Už za pár týdnů uvidíte výsledky - ověřeno na lidech! 😊

Zdravé recepty, zdravé vaření a životní styl. Tisíce receptů zdarma. Co víme, sdílíme! :-)

Buďte první, kdo poděkuje za tento článek.

Komentáře

Mila Beata
24. 2. 2022

MŇÁÁÁAM ♥️♥️♥️

Od roka už může dítko miso? Blíží se malé rok, tak okukuju, co už může navíc oproti současnosti:)

Ukázat další komentáře

Mohlo by se vám líbit

144
70

Videopřání Jíme Jinak 2022 – Uspořádejme si myšlenky

Čtěte více na toho téma