Časté chyby začátečníků při přechodu na zdravější jídelníček

Chcete začít zdravě, ale nevíte jak na to? Nejste si jisti, zda jste to vzali za správný konec? Přinášíme přehled nejčastějších chyb, které začátečníci nevědomky dělají a připravují se tak o živiny i radost z dobrého jídla.

Rozhodli jste se začít jíst zdravě?

Omezit maso, vynechat mléčné produkty, ubrat slané pečivo, cukr, koláče, zákusky? Gratulujeme k tomuto skvělému rozhodnutí. Bohužel mnoho lidí neví, jak na to,. Nejčastěji to udělají tak, že potraviny, které vyřadili, nahradí alternativami, které se zdají být zdravějšími. Supermarkety a zdravé výživy dnes nabízí pestrou paletu těchto rádoby zdravých alternativ masa, pečiva, sladkých dobrot a hotových jídel. Ale mnohdy je to jak z deště pod okap. Těmto potravinám často chybí minerály a vitamíny a mnohdy obsahují další nevhodné látky (cukr, aditiva, škroby, rafinované oleje, mnoho soli). Brzy při jejich zařazení do jídelníčku pocítíte nedostatek na zdraví, nebo se dostaví chutě na nevhodné potraviny, nejčastěji na sladkosti.

Nejčastější chyby v jídelníčku

  • Jídelníček obsahuje příliš mnoho „zdravých“ polotovarů (alternativy masa, zavařená již hotová zdravá jídla, extrudované výrobky, cereálie aj.) a málo prvopotravin (celozrnné obiloviny, luštěniny, zelenina, ořechy, semínka, ovoce)
  • Chybí některá hlavní potravinová složka (nejčastěji celozrnné obilí nebo luštěniny)
  • Dojídání se sladkostmi (i když zdravými)
  • Příliš mnoho tuků a ořechů nebo semen
  • Mnoho soli ve stravě
  • Velké množství pečiva (i když celozrnného a kváskového) na úkor celozrnných obilovin
  • Nedostatek dynamiky a pestrosti ve stravě
  • Nevhodně kombinované potraviny
  • Neustálé uzobávání a časté jedení
  • Konzumace znovu ohřívaných jídel
  • Používání nevhodných způsobů ohřívání potravin
  • Příliš mnoho ovoce (zejména exotického)
  • Mnoho konzervovaných potravin (potraviny z konzervy, mražené potraviny, hotovky aj.)
  • Příliš malé porce
  • Nedostatek zeleniny

Jak se v tom má člověk vyznat?

Zdá se to být složité? My vám rozumíme, ale nebojte se! Je to mnohem jednodušší, než si myslíte. Je jen potřeba vrátit se k základům a prvopotravinám. Těm, které ještě nebyly zpracovány průmyslem – celozrnné obiloviny, luštěniny, zelenina, semínka, ořechy, ovoce. Z nich vařit a jimi se stravovat. Vyjde to levněji, přináší to více chuti a více zdravotních benefitů.

Nevíte jak začít? Co tedy máte jíst? Potřebujete návod pro začátečníky? Krok za krokem?

Přidejte se do našeho kurzu zdarma a pochopte, jak je vše jednoduché! Vrátí se vám energie, dobrá nálada a přebytečná kila od vás půjdou samy pryč :-)

Chci se naučit jíst zdravě

Hubneme do plavek online: Shoďte 5 kg za 14 dnů

Hodnoty cholesterolu nejlepší za posledních 10 let (Alena)

Alena: Já se chci pochlubit a poděkovat 😉 Cca...

Jako bych měla tak trochu křídla :-) (Hana)

Hana: Po dvanáctém dni opravdu skvělý pocit, energie a...

Díky novým videím v kurzu mám pocit, že jsme si blíž

Tereza: Moc moc chválím za nové zpracování kurzu (videa),...

Dříve se mi zdávalo o čokoládě, teď už cukr nepotřebuji

Slipknot.xy: Dobrý den Evi, jsem s Vámi již v...

Za dva týdny 3 kila dole a ohromně se mi zlepšilo zažívání (Mariana)

Mariana: Moc děkuji za skvělý kurz. První týden jsem...

Díky Jíme Jinak se cítím rok od roku lépe (Ivana)

Ivana: Uvědomila jsem si, že si sem pro ten...

Syn začal dobrovolně jíst dušenou zeleninu

Alena.brunova: Teda ty kapustičky na zádíčka! To je mňamkošinka!...

3 kilá išli dolu, ale hlavne ma to baví (Darina)

Darina: Dobrý večer, dnes mám 13.deň kurzu. Priznám sa,...

Nepřibírám a alergii mám pod kontrolou i bez medikace (Eva)

Eva: Takže po jarní očistě a hubnutí do plavek...

Po kurzu mě vyřadili z diabetologie

Lentilka: Já se minulý rok přihlásila do Vánočního kurzu...

Obleču šaty, které jsem X let neoblékla

Ilona L.: Mám jednu naprosto luxusní zprávu! Moje 69letá...

Zhubla jsem a nejspíš se zbavím i cukrovky (Milena, 70 let)

Milena: Ahoj Evi, když tady čtu ostatní, připadám si tady...

Děkuji za celý rok v Klubu

Dobrý den, Evo a Heleno, chtěla bych vám poděkovat za...

Díky kurzu mám najednou více času na důležité věci

Monimar: Milá Evičko, utíká to a ve vánočním programu...

Po 10 dnech jsem zhubla 2,5 kg, nechybí mi káva ani sladké (Zdenka)

Zdenka: Milá Evo, po 10 dnech do plavek jsem...

Z vašich článků jde cítit tolik pozitivní energie! Čtu je každý den.

Dagstr: Z Vašich článků a rozhovorů jde tolik pozitivní energie....
    • Olgo, nevím, jestli chcete nasměrovat nebo je to povzdech. Netuším, jak jste daleko, co už umíte, vaříte, co neumíte. Já mám pocit, že je pořád co zlepšovat a pořád kam jít dál, tak ráda poradím, ale potřebuji vědět trochu víc o tom, kde jste teď, na čem jste se zasekla. Napište mi to do poradny v Klubu, tam odpovídám přednostně, pod články komentáře snadno přehlédnu. RAději tedy sem pro rady: https://www.jimejinak.cz/poradna-klubu/

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekOsvěžující citrónová omáčka s cizrnou
Další článekČlánky jsou tak nabité tipy, že jde z toho hlava kolem :)