Amarant je velmi výživný, stačí ho přidat trošku a zásadně se zlepší nutriční hodnoty. Já ho ráda přidávám do rýže.
Ingredience
pro 6 porcí

 

  • 4 lžíce amarantu
  • 1 hrnek rýže
  • 2,5 hrnku vody
  • špetka soli

Postup

  1. Rýži propláchneme ve studené vodě a vložíme do hrnce.
  2. Přidáme amarant.
  3. Zalijeme vodou, přidáme špetku soli, přiklopíme a dáme vařit.
  4. Přiklopíme, zmírníme plamen na minimum a vaříme cca 15 minut do vstřebání vody.
  5. Můžeme nechat ještě pár minut nechat dojít pod pokličkou.

Praktické

  • Amarant v této úpravě zůstane al dente, pokud chceme zvýšit jeho využítí, můžeme ho předem namočit.

Obměna

  • Rýži můžeme vyměnit za celozrrnnou, pak je vhodné obě obiloviny společně na pár hodin nebo přes noc namočit.

Kombinujeme

  • Uvařené obilí použijeme jako přílohu k luštěnině a zelenině, pokud chceme připravit kompletní talíř. Pokud chceme jen lehčí večeři, přidáme pouze tepelně upravenou zeleninu.

 

Děti

  • Miminkům nesolíme a přidáme vodu, aby bylo obilí měkké. Nejmenším pasírujeme.

2 komentáře. Jak to vidíte vy? Napište komentář.

  1. I toto takřka stopové množství amarantu bylo rodinou detekováno a příloha tím pádem odsouzena ke konzumaci pouze v nejnutnějšímu množství. No nic, budou to mít v knedlíku. Mě osobně amarant teda moc chutná i samotný. Škoda, že jsem ho neobjevila dřív.

    • Mě taky moc chutná, ale někomu vadí ta křupavě žvýkavá konzistence. Jdete na to dobře – do knedlíku s tím 🙂

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekKváskový chléb s dýňovými semínky a vařenou rýží
Další článekJaké potřeby má průměrná žena a jaké potřeby máte vy?