Potřebujete si do něčeho kousnout a neměly by to být klasické slané tyčinky nebo chipsy? Máme tu zdravou celozrnnou variantu, kterou může bez obav předložit i návštěvám třeba k dobrému vínu.

Ingredience
cca 3 plechy krekrů
  • 4 hrnky špaldové (pšeničné) hladké mouky
  • 1 hrnek vody
  • 4 lžíce chia semínek
  • 8 lžic oleje
  • 3 mrkve
  • větší špetka soli

Jak připravit krekry z celozrnné mouky

  1. Do mísy dáme chia semínka a vodu.
  2. Mrkve omyjeme a nastrouháme na struhadle na jemno.
  3. K semínkům v míse přidáme všechny ostatní ingredience: mouku, olej, mrkev a sůl.
  4. Řádně promícháme vařečkou a propracujeme v tužší těsto, dopracujeme rukama.
  5. Bochánek těsta necháme odpočinout v chladu 1 hodinu (ale můžeme klidně přes noc).
  6. Po odpočinutí těsto znovu propracujeme v případě potřeby dodáme vodu/mouku, aby se dalo rozválet.
  7. Na pomoučněném válu vyválíme placičku tenkou cca 0,5 cm a vykrajujeme libovolné tvary – proužky, čtverečky.
  8. Pokládáme na pečící papír na plech.
  9. Pečeme v předehřáté troubě na 180 °C 5-15 minut podle velikosti a síly tvarů.
  10. Po upečení skladujeme v suchu a chladu.

Praktické

  • Pokud je těsto příliš řídké, přidejte mouku, v obráceném případě přidejte vodu.
  • Dobu pečení je potřeba přizpůsobit velikosti tvarů
  • Při pečení se krekry trochu nafouknou a nabudou.
  • Krekry mají delší trvanlivost, dělám je proto ve věštím množství.
  • Pokud si nejste jisti, zda vám budou chutnat, udělejte si na vyzkoušení z menší dávky.

Obměna

  • Místo chia semínek můžeme dát lněné semínko, přidat můžeme koření jako kmín nebo posypat semínky shora před pečením.

Děti

  • Krekry jsou vhodné pro děti cca od 1 roku. Jsou bez vajec, mléka a cukru, ale jsou z pšeničné mouky a pečené, což není ideální. Dětem proto dáme jednu dvě krekry pro radost, ne celou mísu na jídlo. Je to vhodná alternativa, když jdeme do společnosti, kde se konzumují konvenční sladkosti a slané pochoutky – máme pro dítě svoje a dítě je spokojené.

Staňte se členy Klubu Jíme Jinak

Získáte videorecepty, jídelníčky, rozhovory s odborníky, rady, slevy na nákupy a online kurzy.

materiály

Už nechci vařit klasiku, kterou jsem dříve vařila

Pavlivlmaeorua: S pomocí dcery jsem se dostala k programu...

Lucka, účastnice kurzu, nám napsala

Dobrý den Evo a Heleno, ještě jednou děkuji za příjemně...

Za 14 dní mám dole 5,3 kg a 5 cm v pase!

Alenaleak: Po 14 dnech mám dole 5,3 kg a...

Chtěla jsem se naučit vařit z dravě a kila dolů jsou příjemnou odměnou

Žaneta: Hlásím 3kg dole :). Pravda je, že jsem...

Zase si tančím a zpívám (Monika)

Monika: Krásná ženo Evo 🌺 Velmi Ti děkuji za...

Úspěch – chutná i příteli

Iveta: Co mám uvařeno, nabízím i příteli a nezdráhá...

Děkuji za skvělý kurz

Ilona: Děkuji, děvčata, za skvělý kurz. Tady to jde...

Nejde jen o kila, i nálada je o hodně lepší (Veve)

Veve: Zdravím všechny a hlavně Naši Evičku :-) Dnes byl...

Krásně vedený kurz (Michaela)

Michaela: Evi a spol, i já se přidávám s...

Oooo, já vařím a peču (Soňa)

Soňa: Oooo, já vařím a peču !! Kdybyste věděly,...

Funguje to: po celou zimu jsme fit!

Eva: Chci moc poděkovat za stránky. Momentálně jsem si...

Cukr téměř v normě a 5 kg dole (Milena)

Milena: Včera jsem byla na kontrole u dia lekařky,...

Zlepšilo se mi trávení a zhubla jsem (Zuzana)

Zuzana: Výzvu do plaviek som skončila včera. Viem, že...

S JJ mám zaručenou jak pestrost, tak i že si pochutnáme

Martina: Tak když už je ta neděle, dopřála jsem...

Cítím se mnohem líp a lehčeji (Michala)

Michala: Ahoj Evi, jsem dnes v 9. dnu kurzu...

Klub JJ mě vyrazil dech

Jana: Evi a Helčo, jste úžasné , Klub jíme...
  1. Moc děkuji za recept, je naprosto vynikající! Zkoušela jsem dvakrát a z čtvrtinové dávky, jednou s chia a podruhém s rozemletým lněným semínkem. Rádýlkem jsem krájela tyčinky, děti je měly na svačinu a nic nezbylo. Takže určitě budu opakovat. Příště ale budu krájet těsto až na plechu :-)

  2. Včera jsem je upekla a jsou skvělé :-) S těstem se krásně pracovalo, jen jsem je pekla dýl. Chtěla bych je vzít v sobotu na výlet, tak doufám, že vydrží. :-)

    • Jee, petku mi tam stecil sotek, 45 by bylo vazne mooooc :-) Ale zalezi, jak vam saje mouka, treba jich nakonec bude i 5 :-)

  3. Evičko zlatíčko, prosím kolik hrnečků mouky???…děkuji moc. Pořád mě honí mlsná. Jsem hříšná bytost :-D, tak bych hřešila alespoň podle JJ. Děkuji a přeji krásný den :-*

    • Moni, už jsem to opravila, mají tam být čtyři, pět jedině, kdyby ti mouka hooodně sála :-) Pošli mlsnou na procházku :-))) Já jsem přišla z jógy a mám hlad jako vlk, auuu.

      • Evi děkuji. Ráda bych mlsnou vyhnala na mráz ale mrcha se mě drží jak klíště…. snídaně, oběd dobrý, ale pak se mrcha ozve a to je konec. Na jogu se mohu ještě tak koukat v televizi jsem ráda když si zavážu tkaničky :-D :-D :-D

          • Takže dvě třetiny už jsou ok! Ale kdyby jste už ráno začaly špatně, děly by se věci už od rána :-).

        • No jo, musí se na to pomalu a systematicky :-) A taky by to asi chtělo poléčit slinivku-slezinu. Když jsou oslabené, nemáme s mlsáním šanci.

  4. Zobrazit všech 19 komentářů

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekA jedeme! Podzimní detox odstartoval!
Další článekNejrychlejší miso polévka s řasou