Domů > Zdravé recepty > Hlavní jídla > Zeleninová jídla

Tuřín po indicku

Uvařeno
bez lepku
bez cukru
bez mléka
bez vajec
sezóna jaro
sezóna léto

Tuřín je to chutná a zdravá zelenina. Obsahuje řadu minerálů, mimo jiné velké množství manganu, draslíku, fosforu, hořčíku, vápníku, železa a zinku. Z vitamínů pak je bohatý na vitaminy B, C, E, K. Navíc má léčivé účinky. Vyzkoušejte ho v tomto pikantním lahodném zeleninovém jídle vonícím Indií.

Ingredience
  • tuřín
  • zlatá řepa
  • cukety
  • jarní cibule
  • zelená listová čekanka
  • čočka
  • mandle
  • celozrnná červená rýže
  • olej
  • pískavice řecké seno
  • pálivé kari
  • koření garam masala
  • kmín
  • hořčičné semínko
  • česnek
  • čerstvý zázvor
  • umeocet
  • kuzu
  • sůl
  • tamari

Chtěla jsem změnit všechno a hned. Neuvědomila jsem si, že beru tělu drogu a bylo mi hrozně. Bolela mě hlava, byla js...

Jak připravit pikantní tuřín po indicku

  1. Uvařte čočku a rýži zvlášť, protože mají odlišnou dobu vaření. Po uvaření dejte stranou.
  2. Mezitím dejte na pánev olej, rozpalte ho a přidejte na malé kostičky nakrájený tuřín a řepu, podle chuti trochu mandlí. Přidejte kmín, pískavici vcelku, hořčičné semínko, nastrouhaný čerstvý zázvor, cibulku a orestujte.
  3. Podlijte trochu vodou, osolte, přidejte umeocet a duste několik minut. Poté přidejte nasekanou čekanku, poprašte kořením garam masala a duste do změknutí. Nerozvařte tuřín ani řepu, zelenina má být měkká, ale křupavější. Nakonec vmíchejte na kostičky nakrájenou cuketu a nechte v jídle prohřát.
  4. Ve finále rozpusťte kuzu ve vodě, přidejte do pánve k zelenině a povařte do zhoustnutí.
  5. Nyní osolte čočku a rýži, pokapejte trochou tamari, polijte omáčkou a posypte cibulkou.

Praktické

  • Množství ingrediencí přizpůsobte počtu strávníků.
  • Použijte vždy jen sezonní zeleninu.
  • Koření je pro výslednou chuť velmi důležité, proto ho v receptu použijte.
  • Pro verzi bez sóji použijte hrachovou omáčku nebo více soli místo tamari

Obměna

  • Použijte jakoukoliv rýži pokud nemáte doma červenou.
  • Namísto kuzu můžete na zahuštění použít kukuřičný škro.

Děti

  • Pikantní jídlo nevhodné pro malé děti.

Ráda bych ukázala lidem, že veganská strava není jednotvárná, nudná a chudá, jak si bohužel mnoho lidí myslí. Jídlo pro mě má být zdravé a ne jednotvárné, skoro nemocniční. Mé recepty jsou určeny pro ty, kterým vaření z kvalitních ingrediencí, přináší radost, pro ty, co se nebojí experimentovat a chtějí poznat nové chutě, pro ty, co si najdou čas pro sebe i svojí rodinu a nebojí se do vaření investovat trochu času. Člověk sám nemůže změnit svět, ale každý člověk může šířit poselství, které ten svět změní..

6 lidí už poděkovalo za článek.

Komentáře

Klub

Byla jsem odvážná a na scuku pořídila tuřín. Tato indická varianta s čočkou byla velmi chutná 😋

Ukázat další komentáře

Mohlo by se vám líbit

12
41

Startujeme online kurz Podzimní detox

Čtěte více na toho téma

Vyzkoušejte také

Carpaccio z řepy Chioggia

Lehké, osvěžující a rychlé letní jídlo plné barev, při jehož servírování se můžete vyřádit vy i vaše děti.
1
20

Cuketové sabdží

Cuketové sabdží je indický recept. Výborně do něj zpracujete i větší cukety. Na rozdíl od curry, sabdží je bez omáčky, řekněme, nasucho. Je to recept jedno...

Dušený batát Katmandu

Je to chuťově velmi zajímavé jídlo, které si obzvlášť vychutnáte, pokud nevynecháte žádné koření.

Citronová kaše s pikantním tofu

Letní recept vonící po sušeném citronu, který využijeme i v zimních měsících do čajů a jako dochucovadlo.

Tofu s hatcho miso omáčkou

Výborné pikantní, kořeněné jídlo s jednoduše upraveným tofu, které krásně doladí pokrm a jde skvěle dohromady s chuťově výraznou omáčkou.

Podzimní kaše s pečenou zeleninou

Lahodná rýžová kaše s vynikající pečenou zeleninou, která vás potěší a v chladných dnech i příjemně zahřeje.