Domů > Zdravé recepty > Přílohy

Jáhly a oves se lněným semínkem

Uvařeno
bez lepku
sezóna podzim

Bezpluchý oves je velmi zdravá a výživná obilovina. V kombinaci s jáhly a lněným semínkem máte zase nový druh přílohy.

Ingredience
pro 4 porce
  • 1/2 hrnku jáhel
  • 1/2 hrnku bezpluchého ovsa
  • 3 lžíce lněného semínka
  • 3 hrnky vody
  • sůl

Odmala jsem jako většina z nás nosila boty. Všude. Časem jsem však začala mít zdravotní problémy. Vybočený palce, plo...

Jak připravit oves s jáhlami a lnem

  1. Oves propláchneme ve studené vodě, přidáme tři hrnky vody a necháme pár hodin, nebo přes noc namočený. Vodu z ovsa pak nesléváme a použijeme ji na vaření.
  2. Jáhly propláchneme na sítku a přidáme k namočenému ovsu. Přisypeme lněné semínko, osolíme, přiklopíme a dáme vařit.
  3. Když přijde voda k varu, zmírníme plamen na minimum.
  4. Na mírném plameni vaříme cca 40 minut do vstřebání vody.

Obměna

  • Do vaření lze přidat i jiná propláchnutá semínka dýně, sezamu či slunečnice.

Děti

  • Protože oves obsahuje lepek, dáváme ho poprvé až po prvních narozeninách, ideálně v kombinaci s bezlepkovou potravinou. Lněné semínko doporučujeme pro malé děti předem rozemlít.

PS: Přibrala jste po zimě? 😦 Během 2 týdnů to spravíme! 😁

Sezóna plavek začne brzy. Máme chutný jídelníček, skvělé recepty, videa, jemné cvičení - a samozřejmě živou podporu a motivaci. Už za 2 týdny uvidíte výsledky. Mrkněte na výzvu Hubneme do plavek a naskočte!

Zdravé recepty, zdravé vaření a životní styl. Tisíce receptů zdarma. Co víme, sdílíme! :-)

10 lidí už poděkovalo za článek.

Komentáře

Veronika
29. 3. 2021

chtěla jsem se zeptat, jestli má být po uvaření ten oves takový tužší? Namáčela sem, vařila dle navodu, voda vyvarena, jahly hotove jen nevim, jak má chutnat ten oves ? díky za info

Měla jsem z toho obavy, ale pochutnala jsem si.

Ukázat další komentáře