Domů > Zdravé recepty > Pečivo

Piadina romagnola

Uvařeno
bez cukru

Piadina patří mezi nejoblíbenější a nejznámější italské výrobky po celém světě. Tu pravou si můžete klidně připravit doma. Je to jako vždy jídlo chudé, připravené z několika ingrediencí.

Ingredience
6 placek
  • 300 g mouky T1 nebo pšeničné celozrnné polohrubé mouky
  • 150 ml vody
  • 40 g olivového oleje
  • sůl

Kryštůfek v roce a půl začal trpět na stafylokoka, streptokoka, až skončil na

Jak se připravuje pravá piadina romagnola

  1. Do mísy nasypte mouku a promíchejte se solí.
  2. Do středu udělejte kráter a vlijte olej a vodu. Míchejte nejprve lžící, pak přeneste těsto na vál a propracujte ho rukama.
  3. Zabalte do folie a nechte asi 30 minut odpočinout.
  4. Potom rozdělte těsto na 6 částí a každou vyválejte na slabou placku. Nahřejte pánev, třeba tu co používáte na palačinky, a nasucho opečte placku z obou stran.

Praktické

  • Těsto může odpočívat i déle než 30 minut.
  • Důležité je servírovat piadinu právě upečenou, tudíž teplou.
  • Pokud si melete mouku doma v mlýnku, z celého zrna, prosijte ji 2-3x přes moučné síto, mouka pak bude méně hrubá, s těstem se bude lépe pracovat a pečivo bude křupavější.
  • Jak se u nás říká, s piadinou je všechno výborné. Saláty, pečená zelenina, různé salsy nebo smažené kuličky, humus, prostě co vás napadne.

Obměna

  • Obměn je nespočet. Můžete vyzkoušet různé druhy mouky, můžete těsto obarvit kurkumou do žluta, spirulinou do modrozelena atd. Tento recept je opravdu originál, klasika. Dnes se do ní přidávají i různé kypřicí prášky. I já do ní dám někdy kvásek. Konzistence je pak trochu jiná.

Děti

  • S menším množstvím soli vhodné pro děti od 2 let. Pokud je ale dítě zvyklé na pečivo, můžete dát i dříve.

PS: Jde hubnout a normálně jíst? Pojď to zjistit! 😁

Tisíce lidí s námi shodily 5 kg za 14 dní. Jak to? Máme totiž chutný hubnoucí jídelníček s výbornými recepty, videa, jemné cvičení - a živou podporu! Už za 2 týdny uvidíš výsledky. Mrkni na výzvu Hubneme do plavek a naskoč!

Ráda bych ukázala lidem, že veganská strava není jednotvárná, nudná a chudá, jak si bohužel mnoho lidí myslí. Jídlo pro mě má být zdravé a ne jednotvárné, skoro nemocniční. Mé recepty jsou určeny pro ty, kterým vaření z kvalitních ingrediencí, přináší radost, pro ty, co se nebojí experimentovat a chtějí poznat nové chutě, pro ty, pro ty co si rádi u sporáku hrají, pro ty co nepotřebují zasytit jen žaludek, pro ty co si najdou čas pro sebe i svojí rodinu a nebojí se do vaření investovat trochu času. Jste připraveni opustit vaší komfortní zónu?

54 lidí už poděkovalo za článek.

Komentáře

Výborné placky s omackou z fazoli, skvělé Vierko 🙂 s těstem se prima pracuje 🙂

Ukázat další komentáře

Vyzkoušejte také

Gratinovaný fenykl

Syrový fenykl do salátů je vynikající, ale skvělý je i tepelně upravený. Vynikne tak jeho jemná chuť a vůně.

Italské cassoni jinak

Vynikající plněné placky se zelím a cizrnou, inspirované tradičními italskými plackami cassoni, s netradiční, ale skvělou náplní.

Farinata di ceci se zeleninou

Farinata di ceci je autentická a originální italská street food pochoutka. Vždycky výborná a obohacená o letní zeleninku.

Toskánské Cantucci jinak aneb mandlové suchárky

Inspirací k tomuto recepty byly tradiční italské Cantucci. Tyto suchárky jsou krásně křupavé, ale ne tvrdé a jsou rychlé na přípravu. Jde o alternativu k s...

Gratinovaná rajčata

Máte velkou úrodu rajčat a hledáte inspiraci jak s nimi naložit? Zkuste toto lehké a voňavé letní jídlo, které si můžete připravit i na grilu.

Cuketové vějíře

V létě si můžeme dopřát krásně barevnou a svěží zeleninu, kterou opustíme po sezóně. Ovšem nyní je období cuket, rajčat a čerstvých bylinek, jako je bazalk...