Vytvořit si závislost na ranní miso polévce je celkem rychlé. :-) Běžně mi jen polévka po ránu stačí, ale v zimě mám potřebu mít polévku trochu sytější. Proto do ní teď přidávám různé uvařené obiloviny nebo rýžové nudle, které jsou velmi oblíbené u mých dětí.

Ingredience
pro 4 porce
  • 1 mrkev
  • hrnek brokolice na růžičky
  • 6 ks růžičkových kapustiček nebo kapusta
  • 1 litr zeleninového vývaru nebo horké vody
  • asi hrnek rýžových vlasových nudlí (nebo i širších)
  • miso pasta
  • sůl
  • pažitka nebo petrželka na posyp

Jak připravit ranní miso polévku s nudličkami

  1. Ohřejeme zeleninový vývar nebo dáme vařit vodu.
  2. Do horkého vývaru dáme trošku soli, mrkev nakrájenou na malé kousky, růžičkovou kapustu nakrájenou na čtvrtinky a brokolici rozebranou na růžičky.
  3. Vaříme asi 7-10 minut do změknutí zeleniny.
  4. Mezitím zalijeme rýžové vlasové nudle vařící vodou a necháme je nabobtnat. Širší nudle musíme chvilku povařit.
  5. Sundáme z plotny. V malém množství horké polévky rozmícháme asi 2 lžičky miso pasty a vrátíme zpět do polévky.
  6. Necháme 3 minuty prolnout, nalijeme na talíř, přidáme uvařené nudle a posypeme pažitkou nebo petrželkou

Praktické

  • Nemáme-li po ruce hotový vývar, jednoduše si dáme 10 minut vyvařit odkrojky z mrkve, vnitřky z dýně a jakékoliv jiné odkrojky z jiné zeleniny a přidáme mořskou řasu. Za 10 minut scedíme a můžeme ho použít jako základ polévky.
  • Pokud držíte bezlepkovou dietu, použijte rýžovou miso pastu.

Obměna

  • Polévku můžeme připravit z jakékoli zeleniny. V zásadě je dobré nekombinovat více než tři druhy zeleniny. Ideálně vezmeme jednu kořenovou, jednu kulatou a jednu listovou zeleninu.
  • Lze posypat i opraženými semínky.

Děti

  • Děti mladší 1 roku by měly mít polévku ještě bez soli, proto polévku nesolíme a miso dáme jen bílé a malinko. Pro sebe pak dochutíme.
  • Od 1 roku solíme jen pár zrníčky a misa dáme jen malinko. Odebereme pro dítě a sobě přidáme miso podle chuti. let.
  • Od 1,5 roku může být soli i misa trochu více a děti mohou snídat stejnou polévku s vámi.

⏩ BRZY ZAČÍNÁ PODZIMNÍ DETOX KURZ

  1. S manželem jsme si moc pochutnali, kapusta nebyla. Přidala jsem mořské řasy Arame. Na ochucení polévkové miso cibulové a shiitake. Moc děkuji za všechny ty klubové slevy, tyto misa mi opravdu moc chutnají a je to zcela nové ochucovadlo v naší kuchyni.

  2. Zprvu jsem dělal polévky jen zeleninové, ale protože nebyly tak moc sytící a musel jsem se k nim docpávat chlebem, tak jsem začal přidávat to co bylo aktuálně uvařeno nebo z předešlého dne, např. jáhly, rýže, pohanka, kroupy, i naklíčené obiloviny nebo i kombinaci luštěniny a obilovin. Ne, že by v ní stála lžíce, ale hustější je a lépe zasytí.

    PS: Jak tak na sebe koukám vpravo „Poslední komentáře“, tak tento web je pro mne jako „Ostře sledované vlaky“ :-)

    • Jé, já na tom byla ze začátku úplně stejně – navíc jsem si jí vařila aspoň na dva dny. A moc mi to chutnalo :o)) No a k tomu chleba s máslem…

  3. Zobrazit všech 7 komentářů

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekPochvala a prosba:)
Další článekSoyabella – mlékovar na výrobu rostlinných mlék a mnoho dalšího