Domů > Zdravé recepty > Polévky > Snídaňové

Ranní miso polévka s nudličkami

Uvařeno
bez lepku
sezóna zima

Vytvořit si závislost na ranní miso polévce je celkem rychlé. :-) Běžně mi jen polévka po ránu stačí, ale v zimě mám potřebu mít polévku trochu sytější. Proto do ní teď přidávám různé uvařené obiloviny nebo rýžové nudle, které jsou velmi oblíbené u mých dětí.

Ingredience
pro 4 porce
  • 1 mrkev
  • hrnek brokolice na růžičky
  • 6 ks růžičkových kapustiček nebo kapusta
  • 1 litr zeleninového vývaru nebo horké vody
  • asi hrnek rýžových vlasových nudlí (nebo i širších)
  • miso pasta
  • sůl
  • pažitka nebo petrželka na posyp

Stránky Jíme Jinak jsem našla náhodou, když jsem hledala právě to, co nabízí. Vlastně jsem našla víc, ne jen co jíst,...

Jak připravit ranní miso polévku s nudličkami

  1. Ohřejeme zeleninový vývar nebo dáme vařit vodu.
  2. Do horkého vývaru dáme trošku soli, mrkev nakrájenou na malé kousky, růžičkovou kapustu nakrájenou na čtvrtinky a brokolici rozebranou na růžičky.
  3. Vaříme asi 7-10 minut do změknutí zeleniny.
  4. Mezitím zalijeme rýžové vlasové nudle vařící vodou a necháme je nabobtnat. Širší nudle musíme chvilku povařit.
  5. Sundáme z plotny. V malém množství horké polévky rozmícháme asi 2 lžičky miso pasty a vrátíme zpět do polévky.
  6. Necháme 3 minuty prolnout, nalijeme na talíř, přidáme uvařené nudle a posypeme pažitkou nebo petrželkou

Praktické

  • Nemáme-li po ruce hotový vývar, jednoduše si dáme 10 minut vyvařit odkrojky z mrkve, vnitřky z dýně a jakékoliv jiné odkrojky z jiné zeleniny a přidáme mořskou řasu. Za 10 minut scedíme a můžeme ho použít jako základ polévky.
  • Pokud držíte bezlepkovou dietu, použijte rýžovou miso pastu.

Obměna

  • Polévku můžeme připravit z jakékoli zeleniny. V zásadě je dobré nekombinovat více než tři druhy zeleniny. Ideálně vezmeme jednu kořenovou, jednu kulatou a jednu listovou zeleninu.
  • Lze posypat i opraženými semínky.

Děti

  • Děti mladší 1 roku by měly mít polévku ještě bez soli, proto polévku nesolíme a miso dáme jen bílé a malinko. Pro sebe pak dochutíme.
  • Od 1 roku solíme jen pár zrníčky a misa dáme jen malinko. Odebereme pro dítě a sobě přidáme miso podle chuti. let.
  • Od 1,5 roku může být soli i misa trochu více a děti mohou snídat stejnou polévku s vámi.

PS: Začínáme Jarní očistu!

Únava, blbá nálada a kila navíc? Nenecháme vás v tom! 😊 Pojďte s tím zatočit. Začínáme 8 týdenní Jarní očistu. Pročistíme tělo, zlepšíme jídelníček i postavu a zase bude dobře.

Zdravé recepty, zdravé vaření a životní styl. Tisíce receptů zdarma. Co víme, sdílíme! :-)

6 lidí už poděkovalo za článek.

Komentáře

Táto miso mi zatiaľ chutila najviac, to asi kvôli tým rezancom 🙂

prikladám fotku :)

Ukázat další komentáře

Mohlo by se vám líbit

144
70

Videopřání Jíme Jinak 2022 – Uspořádejme si myšlenky

Čtěte více na toho téma