Cuket je letos mraky a i když jsem si ještě žádnou nekoupila, jako darem už jsem jich dostala několik. A jsou to fakt kusy. A tak vznikla verze na zdravé bezlepkové cuketové placičky. Nám moc chutnají a když se přidá správné koření, hodně připomínají bramboráky.

Ingredience
8 placiček
  • 250 g vyplakané a vyždímané cukety, nebo i kombinace cuketa, dýně, patizon (cca 400 g cukety za syrova)
  • 100-150 g pohankové mouky
  • půl lžičky soli dle chuti
  • 1-2 stroužky česneku
  • půl lžičky majoránky
  • trochu oleje na potření pánve

Jak vytvořit placky z cukety

  1. Cuketu, nebo i kus patizonu, či dýně nastrouháme nahrubo na struhadle, dáme do cedníku a prosolíme.
  2. Necháme asi 15-30 minut tzv. vyplakat.
  3. Cedník s prosolenou cuketou dáme nad mísu, aby šťáva se zeleniny měla kam odkapávat, sůl pomůže k vyplakání.
  4. Ke konci ji ještě vyždímáme, aby hmota nebyla moc mokrá.
  5. Vyplakanou vodu vyhodíme, nebo můžeme použít do polévky, ale pozor, může být moc slaná.placičky
  6. Zbylou hmotu přendáme do mísy, přidáme česnek, majoránku a opatrně mouku. Někdy mi stačí kolem 100 g, někdy je potřeba trochu víc, záleží jak moc je hmota mokrá.
  7. Důkladně zamícháme, konzistence by měla být asi jako hustší těsto.
  8. Rozpálíme si pánev a dno lehce potřeme olejem.
  9. Na rozpálenou pánev klademe pomocí lžíce malé asi 10 cm v průměru placičky.
  10. Smažíme asi 5 minut po každé straně, je lepší je v průběhu smažení 2x otočit.
  11. Pokud chcete, aby placičky připomínaly víc bramborák, dejte víc česneku i majoránky a smažte je na větší vrstvě oleje, pak je chuť velmi podobná.

Obměna

  • Placičky lze udělat z jakékoliv jiné zeleniny, výborné jsou jen ze samotné dýně, lze přidat i trochu mrkve, nebo udělat mrkvové… je to na vaší fantazii.
  • Místo pohankové mouky můžete použít jakoukoliv jinou (např. ječnou).

Kombinujeme

  • Jelikož jsou placičky smažené, nemělo by se jich sníst moc, ale měly by sloužit spíše jako doplněk něčeho výraznějšího na kompletním talíři. My si je rádi děláme k nějaké zeleninové omáčce a k rýži s bezpluchým ovsem a luštěnině. Na každého tak vyjdou dvě až tři placičky. Výborné je ještě talíř doplnit kvašeným zelím.

Děti

  • Smažené by děti neměly jíst určitě do 2 let. Pak jim můžeme dát ochutnat malý kousek ke kompletnímu talíři a placičku doporučuji hodně vysušit od oleje ubrouskem.

Hubneme do plavek online: Shoďte 5 kg za 14 dnů

Cítím se mnohem více v pohodě

Avka: Zase mě začalo bavit vařit a zjišťuji, jak...

Děkuji, že JJ děláte s láskou a obrovským nadšením

Žaneta: Moc se mi Vaše stránky líbí, je vidět,...

Můj přítel – masožrout a sladkomil – vyjedl talíř pomalu i s glazurou

Vendtechman: Dneska pokus o ryzove nudle a seitan se...

Martina: Výborné! A muž pochválil: „Máš

Martina: Výborné! A muž pochválil: "Máš to dobrý" :)...

Cukr téměř v normě a 5 kg dole (Milena)

Milena: Včera jsem byla na kontrole u dia lekařky,...

Jíst jinak je to nejlepší, co mě mohlo v životě potkat

Zabazaba: Jíst jinak jsem začala kvůli své dceři s...

Shodila jsem 7 kg a vysadila prášky na spaní

Hanka: Dobrý den, chtěla bych Vám napsat pár řádek...

Hodnoty cholesterolu nejlepší za posledních 10 let (Alena)

Alena: Já se chci pochlubit a poděkovat 😉 Cca...

Na jídlo se těším a vychutnávám si ho (Věra)

Věra: Evi dnes se stalo to čemu jsem skoro...

Všímám si na sobě spousty pozitivních změn (Eva)

Eva: Váha a míry stabilní, ale kdybych ty předchozí...

Manžel si všiml, že mám menší zadek a chce, abych mu také vařila

Kamlibe: Musím vám napsat, že podle vašeho jídelníčku je...

Moje tělo po vašem jídle přede blahem

Verulka: Ja som tak nadšená :-D Kvôli svojím zdravotným...

„denní menu“

Mám takový návrh či dotaz - nebylo by možné...

Meditace pro mě je, když si stoupnu ke sporáku a vařím dle JJ

Sidonia: Pro mě meditace je, když přijdu z práce...

Děkuji za tolik receptů, nápadů a podpory v perfektním kurzu

Alkcz: Milá Evi, Helčo a Romane, Chtěla bych vám všem...

Od doby, co jsme na JJ nás zubařka chválí

Petra: Tak u nás (zejména u mě) to byla...
  1. dokud jsem nedala snad třetinu mouky, tak se placičky přichytávaly a nešly obrátit. Ale pak chutnaly výborně.

    • Děkujeme za ohlas 😍 Někdy je třeba těsto doladit, hodně záleží na obsahu vody v cuketách, jak moc je vymačkáme apod.. Poradila jste si skvěle 👍👍😉

  2. Placičky jsou vynikající, my je často děláme venku na kameni – taková letní pohodička, vlastně grilování placiček – děláme tenkou bez oleje a mizí nám rychle :-), těsta je vždy málo.

  3. Prostě super. Peču v troubě na pečícím papíru. Na fitness způsob. Ale na oleji jsou taky skvěle. Děkuji za super recept. :-)

  4. Výborné! Použila jsem jahelnou mouku, ovesné vločky a vejce. Přidala jsem také zelené curry, česnek a libeček. Potom jsem je pekla v troubě na 200°C. Do druhé várky jsem přidala cizrnu a lahůdkové draždí. Zkrátka jde s nimi dělat cokoliv!
    Lepší jsou ty vyšší, když se do nich může člověk zakousnout.
    Dresing jsem udělala z kozího jogurtu, soli, pepře a česneku.
    Mnam!
    Díky autorce a všem přispívajícícm za inspiraci!

  5. Placky jsou fakt super! Udělala jsem je sice jinak (mladou neokapanou cuketu jsem zahustila jemnými oves.vločkami, hraškou, škrobem a nechala cca hoďku odpočinout, dochuceno jako bramborák) ale bez vaší inspirace bych se do toho nepustila, díky :) Nevím už sice jak má chutnat klasický bramborák, ale tohle byla fakt bomba :p

  6. Palcičky z cuket jsou výborné.
    Dělávám i tyto:50 dkg vařené mleté pšenice, 1 lžíce oleje, 10 dkg strouhané uz. tofu, 20 dkg vařené pohanky, 3 lžíce vařených ov. vloček, 2 nakrájené cibule, 4 str. česneku, kukuř. strouhanka, sůl, majoránka, kmín, bazalka, oregano, smíchat, tvořit placičky, na vymaz. plech nebo pečící papír a pečeme při 175 st. C do zlatova. Někdy přidávám rozmačkanou uvařenou jakoukoliv zeleninu.
    Placičky dělávám z jakýchkoliv zbytků obilovin+luštěnin+uvařená zelenina+částečně syrová+dochucení, spojím poh. moukou, ale někdy jako pojivo stačí jen uvařené ov. vločky. Peču v troubě.

  7. Recept přišel vhod.měla jš malinkou cuketu a tak jsem ji nastavila dyni jak radis.právě jsme je dojedli a udělala jsem k tomu dynovo cibulovou omáčku jen dochucenou umeoctem a zbytek ryze s ovšem.bylo to naprosto super.diky za super inspiraci!! ;)

  8. Mohla bych se zeptat na vhodnost smažených pokrmů pro děti do dvou let? V kuchařce paní Lužné jsou doporučovány smažené jáhlové placičky a tempura pro děti od 14 měsíců. Zkoušela jsem již ty placičky, ale spíše jsem je sušila na pánvi než smažila. I když dobrý pocit z takového jídla ještě nemám. Lepší by asi bylo upéct placky v troubě, že? Kousek tempury z květáku jsem dala prckovi včera večer, má již 20 měsíců, ale raději s tím ještě počkám.

    • Každý na to má trochu jiný názor, také záleží, zda je dítě kojené, nebo není. Pokud kojíte a do roka má dítě prakticky jen zeleninu a obiloviny, přijde mi ve 14 měsících dávat smažené brzy. Já bych dala kousek až někdy kolem 2 narozenin a v chladnějším období, ale my na to jdeme pomalu. Také záleží na dítěti, některým trvá, než začnou trochu jíst, jiné baští kopce už od půl roku. Samozřejmě u konvenčně stravujících se dětí smažené můžete dát mnohem dříve.

      • Děkuji za zprávičku. Náš prcek má 20 měsíců a je stále ještě kojený. Do roka vyzkoušel i jiné nemňamky. Naštěstí mu maso ani pečivo moc nejelo, takže dobrý. :) Teprve poté jsem objevila makrobiotiku a rychle jsme přešli na jinou stranu břehu. Polévky pasírované a omáčky má rád, ale s kousky zeleniny bojujeme. Někdy si vezme, jindy ne. Jde to pomalu a netlačím na něj. Pickles, ředkvičky a luštěniny zbožňuje – luštěniny dávám málo, dle Vašich rad a náš bobek kvete. Moc díky za Vaše rady, Váš web… Jsem hrdá na sebe a všechny takto stravující se rodiny…stojí to za to, ale to víte mnohem lépe než já. :)

  9. Vyzkouším je upéct místo smažení, třeba se to taky povede :). Tak mě tak napadá, má tu někdo typ jak na staré patizony? Nejde je rozkrájet, oloupat, nic.

      • Všechny druhy placiček běžně peču v troubě a funguje to výborně. Jsou samozřejmě sušší – dávám je na pečící papír. Má to, ale zase tu výhodu, že se dají použít nejen samostatně, ale i mazat pomazánkami.

  10. Zobrazit všech 21 komentářů

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekJak a co zdravě snídat – doma i v práci
Další článekBlesková snídaně