Domů > Zdravé recepty > Přílohy

Bezlepkové cuketové “bramboráky”

Uvařeno
bez lepku
bez sóji
sezóna léto
děti od 2 let

Cuket je letos mraky a i když jsem si ještě žádnou nekoupila, jako darem už jsem jich dostala několik. A jsou to fakt kusy. A tak vznikla verze na zdravé bezlepkové cuketové placičky. Nám moc chutnají a když se přidá správné koření, hodně připomínají bramboráky.

Ingredience
8 placiček
  • 250 g vyplakané a vyždímané cukety, nebo i kombinace cuketa, dýně, patizon (cca 400 g cukety za syrova)
  • 100-150 g pohankové mouky
  • půl lžičky soli dle chuti
  • 1-2 stroužky česneku
  • půl lžičky majoránky
  • trochu oleje na potření pánve

Myslela jsem si, že kuřecí kůži a celulitidu prostě mám a mít budu. Stejně jako migrény a špatnou pleť. Jídlem se to ...

Jak vytvořit placky z cukety

  1. Cuketu, nebo i kus patizonu, či dýně nastrouháme nahrubo na struhadle, dáme do cedníku a prosolíme.
  2. Necháme asi 15-30 minut tzv. vyplakat.
  3. Cedník s prosolenou cuketou dáme nad mísu, aby šťáva se zeleniny měla kam odkapávat, sůl pomůže k vyplakání.
  4. Ke konci ji ještě vyždímáme, aby hmota nebyla moc mokrá.
  5. Vyplakanou vodu vyhodíme, nebo můžeme použít do polévky, ale pozor, může být moc slaná.placičky
  6. Zbylou hmotu přendáme do mísy, přidáme česnek, majoránku a opatrně mouku. Někdy mi stačí kolem 100 g, někdy je potřeba trochu víc, záleží jak moc je hmota mokrá.
  7. Důkladně zamícháme, konzistence by měla být asi jako hustší těsto.
  8. Rozpálíme si pánev a dno lehce potřeme olejem.
  9. Na rozpálenou pánev klademe pomocí lžíce malé asi 10 cm v průměru placičky.
  10. Smažíme asi 5 minut po každé straně, je lepší je v průběhu smažení 2x otočit.
  11. Pokud chcete, aby placičky připomínaly víc bramborák, dejte víc česneku i majoránky a smažte je na větší vrstvě oleje, pak je chuť velmi podobná.

Obměna

  • Placičky lze udělat z jakékoliv jiné zeleniny, výborné jsou jen ze samotné dýně, lze přidat i trochu mrkve, nebo udělat mrkvové… je to na vaší fantazii.
  • Místo pohankové mouky můžete použít jakoukoliv jinou (např. ječnou).

Kombinujeme

  • Jelikož jsou placičky smažené, nemělo by se jich sníst moc, ale měly by sloužit spíše jako doplněk něčeho výraznějšího na kompletním talíři. My si je rádi děláme k nějaké zeleninové omáčce a k rýži s bezpluchým ovsem a luštěnině. Na každého tak vyjdou dvě až tři placičky. Výborné je ještě talíř doplnit kvašeným zelím.

Děti

  • Smažené by děti neměly jíst určitě do 2 let. Pak jim můžeme dát ochutnat malý kousek ke kompletnímu talíři a placičku doporučuji hodně vysušit od oleje ubrouskem.

Zdravé recepty, zdravé vaření a životní styl. Tisíce receptů zdarma. Co víme, sdílíme! :-)

2 lidi už poděkovali za článek. Oceňte práci autora také.

Komentáře

Klub

dokud jsem nedala snad třetinu mouky, tak se placičky přichytávaly a nešly obrátit. Ale pak chutnaly výborně.

Klub
koubulka
7. 8. 2018

Placičky jsou vynikající, my je často děláme venku na kameni – taková letní pohodička, vlastně grilování placiček – děláme tenkou bez oleje a mizí nám rychle :-), těsta je vždy málo.

Ukázat další komentáře

Čtěte více na toho téma