Vláčné, nadýchané, s jemnou luxusní oříškovou chutí, a navíc plné kompletních bílkovin. To jsou tyto palačinky. Není třeba žádná mouka, ani vejce, jen kvalitní pánev na palačinky a základní ingredience, které máte v kuchyni.
Ingredience
na 4 palačinky
  • 60 g syrové quinoi
  • 100 g vody
  • 1 lžička lněných nebo chia semínek
  • 1 lžička oleje
  • sůl

Jak připravit quinoové palačinky

  1. Syrovou quinou propláchneme a zalijeme takovým množstvím vody, aby byla cca 3 cm nad quinou.
  2. Necháme nejlépe přes noc nebo minimálně 5 hodin namočit.
  3. Quinou slijeme, znovu propláchneme a dáme do mixéru (blenderu) spolu s všemi ostatními ingrediencemi.
  4. Rozmixujeme v hladké tekuté palačinkové těsto.
  5. Necháme ho 10 minut odstát.
  6. Rozpálíme si pánev na palačinky.
  7. Nalijeme naběračku těsta, rozlijeme do stran a smažíme.
  8. Palačinku otáčíme, až se začne sama odlepovat od okrajů.
  9. Plníme dle fantazie.

Praktické

  • Pokud nemáme kvalitní pánev, bude třeba přidat na smažení palačinek kapku oleje. Na kvalitní pánvi se dají smažit nasucho, bez oleje.
  • Palačinky můžeme plnit nasladko (jako dezert, např. tofu tvarohem, marmeládou, oříškovými másly, ovocem aj.) i naslano (luštěninovou pomazánkou, “sýrovými” dipy, čerstvou i dušenou zeleninou aj.).

Obměna

  • Místo quinoi můžeme použít i syrovou pohanku kroupa, viz recept na pohankové palačinky.
  • Ke quinoe můžete přidat i různé druhy přírodních barviv nebo koření (např. šťávu z řepy, špenát, kurkumu aj.) a udělat si třeba duhové palačinky 🙂

Děti

  • Tyto palačinky smažené nasucho (nebo na opravdu minimu oleje, olej u dětí doporučujeme raději až od 2 let) jsou vhodné pro děti od 1,5 roku. Soli dáme jen špetičku.

Děkuji moc za videa

Magda: Děvčata, děkuji moc za videa, jsou úžasná a...

Konečně zdravý jídelníček

Ilona71: 2,5 kg dole. Jsem moc rada za tento...

Dříve jsem byla agresivní. Na JJ jsem vznášející se bytost

Market: Tak třetí den téměř za mnou a jsem...

Inspirující kurz pro začátečníky

Lenka: Milá Evo, milá Helčo, ještě jednou vřelé díky za...

Za týden co jíme jinak o čtyři kila méně

Merci 72: Krásné ráno děvčata. Chtěla bych Vám mockrát...

Díky vám jsem se odnaučila pít kávu a vůbec mi nechybí

Pzajickova: Dobrý den, já jsem se s vámi holky...

Je to fakt supééér! Tři týdny, tři kila. (Hana, 50 let)

Milá Evi, jsem ve Vašem klubu JJ a v kurzu...

Ukázali jste mi cestu, jak lépe zvládnout nový životní styl

Alča K.: Získala jsem lásku a nadšení pro vaření,...

Splaskla jsem v obličeji a mám lepší náladu

Stipl2: Po týdnu mám 2,5 kg dole a vidím,...

Cítím se mnohem více v pohodě

Avka: Zase mě začalo bavit vařit a zjišťuji, jak...

Hlavní je ten pocit, jak se po kurzu cítím!

Alko: Splaskla jsem přes prsa o 6 cm, v...

Zmizelo mi moje vypouklé břicho!

Maki: já si svoje břicho každé ráno a večer,...

4 kg dole a jsem plná radosti a sebevědomí

Ajka: Manžel a syn, světe div se si oblíbili...

Bez zmenšování porcí mám 1,6 kg dole!

Anička: Musím pochlubit, že i bez zmenšování porcí a se...

Za 14 dní mám dole 5,3 kg a 5 cm v pase!

Alenaleak: Po 14 dnech mám dole 5,3 kg a...

První vyzkoušený salátek z kurzu a naprosto výborný!

Iva: Teda mňam, mňam, mňam, první vyzkoušený salátek z...
  1. Dobrý den,
    Je mi to líto, ale hlásím, že pro osoby se slabším žaludkem asi tento recept není. Já mám žaludeční záchvat a křeče v břiše. Myslím, že jak ta quinoa není uvařená tak je hůř stravitelná. Ale já mám to trávení opravdu špatné obecně.

    • Je to tak, Zuzko, osoby se slabým trávením by vůbec palačinky a jídla z mouky včetně pečiva neměly nebo by je měly velmi omezit. Mouka nebo jinak upravené nevařené zrno je vždycky hůř stravitelné než zrníčko namočené a uvařené. Ale dobrá zpráva je, že se to může zásadně zlepšit. Já už dnes můžu i domácí kváskovou pizzu apod. Samozřejmě ne denně, ale občas pro zpestření.

      • Děkuji Evicko za odpověď. Já mouku občas snesu, hlavně když si peču sama a nesnim toho půl plechu. A jak dlouho jste byla bez mouky vy? Jedla jste bezlepkově nebo úplně bez?

        • Každý jsme na tom trochu jinak, Zuzko, někdo má větší zátěž z dětství někdo má slabší trávení, někdo více poškozená střeva. Na to nejsou tabulky nebo srovnání s ostatními. Dejte na svoje pocity a a sledujte, jak se cítíte, to je to nejlepší vodítko. Já jsem pečivo vyřadila zhruba na tři roky, ne 100%, a vařila přirozeně bezlepkové obilí stejně dlouhou dobu. Ale nevyhýbala jsem se fermentovaným výrobkům jako je sojová omáčka, ječmen a miso pasta a podobně.

          • Samozřejmě naprosto souhlasím. Vychytavam si to postupně. Snad mi bude z JJ sedět co nejvíc receptů: -) krásný den.

            • To je na JJ super, Zuzko. Člověk se naučí pozorovat a vnímat, co mu dělá dobře a podle toho si to doladí. A ono se to časem bude rozšiřovat, jak se trávení dá do pořádku.

  2. Ahoj, vyzkoušela jsem dneska tenhle recept – palačinky se povedly. Jen jsem je malo osolila, ale náplň byla chuťově vyrazna dost, takže to nakonec nevadilo. Chtela bych se ale zeptat – v těstu jsem mela znat ty slupičky z quinoy. Bylo to menším vykonem mého blenderu? Nebo to tak prostě je? Použila jsem červenou quinou.

    • Ahoj, doporučuji použít bílou quinou. Červená je, i když se uvaří, taková křupavá a pevnější, takže i proto ti asi nešla rozmixovat tak dohladka. U palačinek z bílé quinoi slupičky nejsou. Ale je třeba samozřejmě těsto dobře rozmixovat 🙂 Já používám blender (Vitamix nebo Omniblend).

  3. Zobrazit všech 9 komentářů

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekMiluju vás a vaši práci. Mám konečně zpět svou menstruaci
Další článekPři uzení vznikají karcinogeny. Kolik jich obsahuje uzené tofu a tempeh?