Pražené sezamové semínko anebo gomasio jsou výborná dochucovadla, kterými si můžete posypat pokrm, ale má i spoustu dalšího využití. Sezam obsahuje vysoké množství vápníku a díky vyššímu obsahu železa pomáhá při chudokrevnosti.
Ingredience
  • hrnek bílých sezamových semínek
  • půl hrnku černých sezamových semínek
  • 10 g soli

Jak připravit sezamové gomasio

  1. Semínka propláchneme na sítku pod tekoucí vodou a necháme chvíli okapat.
  2. Vyklopíme je na suchou, rozpálenou pánev a za stálého míchání opražíme.
  3. Když semínka začnou vonět a trochu zlátnout, jsou hotová. Neměla by být příliš tmavá nebo spálená.
  4. Na závěr je na pánvi promícháme s nahřátou solí a ihned, ještě zatepla rozmělníme ručně v suribašce.
  5. Semínka nerozmělníme všechna, ale ideálně tak, aby některá zůstala vcelku.
  6. Pokud nemáte suribašku, použijte mixér.

Praktické

  • Gomasio skladujeme v uzavřené skleničce v lednici maximálně týden.

Obměna

  • Pokud nechceme slané gomasio, pak ve 3. kroku semínka můžeme přesypat do skleničky a používat je jako posyp jídel.

Kombinujeme

  • Gomasio se hodí jako dochucovadlo. Můžete s ním posypat uvařené obiloviny, zeleninové a luštěninové směsi, polévky, dochutit rizota atp.

Děti

  • Opražená semínka nebo ořechy dáváme dětem od 1,5 roku raději v rozdrcené formě kvůli nebezpečí vdechnutí.

Hubneme do plavek online: Shoďte 5 kg za 14 dnů

Jak to vidíte vy? Napište komentář.

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekTrenky, kolo, brusle, teplo, hurá!
Další článekHubnutí do plavek mě nastartovalo