Quinoa má vysokou nutriční hodnotu a obsahuje spousty bílkovin. V jazyce Inků znamená výraz quinua matka zrno.
Ingredience
pro 4 porce
  • 1 hrnek quinoi
  • 2,5 hrnku vody
  • špetka soli

Postup

  1. Quinou propláchneme ve studené vodě a vložíme do hrnce.
  2. Přidáme 2,5 hrnku vody a špetku soli.
  3. Přiklopíme a vaříme na mírném plameni 15 minut do vstřebání vody.
  4. Necháme chvilku dojít pod pokličkou.
  5. Na závěr načechráme vidličkou a servírujeme.

Kombinujeme

Quinoa je výborná příloha k jakémukoliv pokrmu. Tím že je bezlepková, ocení ji hlavně ti, kteří se snaží vyhybají lepku.

Quinou můžeme zkombinovat i s ostatními obilovinami, jako je rýže, jáhly, pohanka apod.

Obměna

Chceme-li dostat kašovitější konzistenci, třeba na snídani, přidáme jeden nebo dva hrnky vody. Čím víc vody, tím jemnější kaše a trochu delší doba varu.

Děti

Quinoa je vhodná i pro úplně nejmenší miminka, pouze vynecháme sůl, podle potřeby přepasírujeme.

Jak to vidíte vy? Napište komentář.

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekPlacky z jahel a čočky (bezlepkové)
Další článekJablečné přesnídávky s rybízem