Asijská zeleninová jídla jsou jednoduchá, šťavnatá a moc dobrá. Spolu s quinoou a tofu tvoří dokonalou kombinaci.
Ingredience
pro 1-2 porce
  • 2 stroužky česneku
  • 2 lžíce oleje
  • 1 mrkev
  • pár hlaviček brokolice
  • kousek zelí
  • tofu (natural nebo uzené)
  • quinoa
  • k dochucení: 2 lžíce shoyu, 2 lžíce sladu, 2 lžíce rýžového nebo kokosového octa, 1 lžíce balzamika

Jak připravit asijský quinoový salát s tofu

  1. Uvařte si quinou (v poměru s vodou 1:2 cca 15 minut).
  2. Na oleji dozlatova orestujte česnek a pak přidejte na kostky nakrájené tofu a restujte, až bude mít tofu zlatou kůrčičku.
  3. Odložte stranou.
  4. Přidejte na pánvičku další olej a orestujte spolu se špetkou soli na sirky nakrájenou mrkev, na tenké pásky zelí, na růžičky rozebranou brokolici.
  5. Podlijte troškou vody nebo mirinu.
  6. Až je zelenina křupavá, ochuťte shoyu, balzamikem, sladem a octem. Pokud máte rádi, přidejte do jídla i lžíci tahini pasty.
  7. Vzniklou tekutinu můžete zahustit škrobem (kuzu, maizena) rozmíchaným v trošce studené vody.
  8. Podávejte s quinoou a posypte například opraženými loupanými mandlemi nebo kešu oříšky a pokud máte rádi řasy, tak třeba křupavou spirulinou či nori vločkami.

Obměna

  • Zeleninu můžete měnit dle chuti – výborná je i kapusta, bambusové výhonky, cuketa, paprika, čínské zelí, pórek aj.
  • Pokud nemáte quinou, můžete podávat i s rýží basmati nebo jinou obilovinou.
  • Tofu můžete vyměnit za tempeh nebo do salátu dát uvařenou cizrnu.

Hubneme do plavek online: Shoďte 5 kg za 14 dnů

Jak to vidíte vy? Napište komentář.

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekZdravá strava a cestování – 2. díl (obiloviny)
Další článekFacebook Hubneme do plavek