Domů > Zdravé recepty > Hlavní jídla > Zeleninová jídla

Dušená mrkvička

Uvařeno
bez sóji

Tato dušená mrkev je tisíckrát chutnější než ta, která se vám možná zprotivila ve školní jídelně. Je slaďoučká, jemně kořeněná a chutná i dětem :-)

Ingredience
  • 1 lžíce oleje
  • 2 větší mrkve
  • 1 lžička koření na tofu (nebo ne příliš pálivého kari)
  • 1 cibule
  • vývar
  • na zahuštění: 1 lžička kuzu (nebo jiného škrobu) + 3 lžičky studené vody
  • na dochucení: umeocet, rostlinná smetana (např. rýžová, ovesná)

Dřív by mě vůbec nenapadlo, že bych zrovna JÁ kdy klíčil zrní na parapetu, vařil ráno polévku, pekl chleba, pletl ván...

Jak na dušenou mrkvičku

  1. Na jemno nakrájejte cibulku a zpěňte na oleji.
  2. Posolte, přidejte na tenká kolečka nastrouhanou mrkev a osmahněte.
  3. Přidejte koření na tofu nebo kari, osmahněte a zalijte trochou vývaru.
  4. Duste cca 5 minut.
  5. Lžičku kuzu rozmíchejte ve 3 lžičkách studené vody a nalijte k mrkvičce. Míchejte, dokud nezhoustne.
  6. Ochuťte umeoctem a přidejte rostlinnou smetanu dle chuti.
  7. Podávejte s obilovinou (my jsme měli pohanku vařenou s řasou arame) a luštěninou (na fotce grilovaný “steak” z natural tempehu naloženého v marinádě). Na fotce posypáno nasekanou natí z mladé mrkve.

Praktické

  • Smetana v receptu není nutná, slouží pouze ke zjemnění. Můžete ji zcela vynechat (nebo nahradit třeba trochou kokosového mléka pro extra exotickou chuť). Mrkvička bude dobrá i tak.
  • Do uvařené mrkvičky můžete vmíchat nasekanou petrželku nebo mrkvovou nať. Vytvoří to krásný barevný i chuťový kontrast.

Zdravé recepty, zdravé vaření a životní styl. Tisíce receptů zdarma. Co víme, sdílíme! :-)

Buďte první, kdo poděkuje za tento článek.

Komentáře

Klub

Výborná a rychlá! Ten umeocet tam nemá prostě chybu 😍. Málem jsem ohryzala i talíř 😀

Klub

Ta mrkev je fantastická, já jí snědla se špaldovým chlebem a děti s brambory.

Ukázat další komentáře

Čtěte více na toho téma