Domů > Zdravé recepty > Hlavní jídla > Zeleninová jídla

Křupavé zelí s tofu

Uvařeno
bez lepku
bez mléka
sezóna zima

Výborné křupavé restované zelíčko je skvělou příloha k jakékoliv obilovině. My ho máme nejraději s kroupami nebo těstovinami a posypané opraženými vlašskými ořechy!

Ingredience
na 1 porci
  • 1 velká cibule
  • 1,5 lžíce oleje
  • 1/4 uzeného tofu
  • kus červeného nebo bílého hlávkového zelí
  • sojová omáčka
  • sůl

Lída s váhou nikdy potíže neměla. Spíš naopak. Byla velmi štíhlá. Co ji ale trápilo...

Jak připravit restované zelí

  1. Na oleji si osmahneme na půlměsíčky nakrájenou cibuli.
  2. Posolíme a přidáme na kostičky nakrájené tofu.
  3. Až je tofu zlatavé, vsypeme na proužky nakrájené hlávkové zelí.
  4. Za stálého prohazování restujeme na mírném plameni.
  5. Jak zelí zkřehne, postříkáme sojovou omáčkou a promícháme.
  6. Ochutnáme a případně ještě ochutíme (sojová omáčka, umeocet).
  7. Můžeme ještě přidat uvařenou obilovinu nebo těstoviny a prohřát.
  8. Vypneme.

Praktické

  • Pokud by se zelí připalovalo, podlijeme ho troškou vody a přiklopíme pokličkou a necháme na nejnižším plameni restovat.

Obměna

  • Místo červeného zelí můžete dát i bílé hlávkové zelí. Klidně přidejte k zelí i jiné druhy zeleniny – třeba mrkev.
  • Pokud nemáte tofu, přidejte tempeh nebo například cizrnu či fazole.
  • Kdo má rád, přidejte si k zelí i česnek nebo naopak udělat zelí na sladkokyselo – přidat trošku obilného sirupu a jablečného octa.
  • Dobré je toto jídlo i posypané kořením – například mahá nebo drceným kmínem.
  • Jídlo můžete posypat orestovanými semínky nebo ořechy (např. vlašské), gomasiem nebo “parmazánem” (rozmixované kešu oříšky s lahůdkovým droždím). Gurmáni mohou polít oříškovým máslem :-)

Kombinujeme

  • K pokrmu přidejte například těstoviny, kuskus nebo jakoukoliv jinou uvařenou obilovinu. Můžete je orestovat spolu se zelím, vznikne delikátní chuť celého pokrmu.

Děti

  • Pokrm je vhodný pro děti od 1 roku, ale šetříme se solí, tukem a kořením. Jídlo můžete vařit společně, ale solit malinko, pro dítě odebrat porci a pro sebe teprve dochutit.

Zdravé recepty, zdravé vaření a životní styl. Tisíce receptů zdarma. Co víme, sdílíme! :-)

2 lidi už poděkovali za článek. Oceňte práci autora také.

Komentáře

Klub

Zajímalo by mě, jestli restované zelí není kyselé nebo hořké? Děkuju :)

Klub
markevordaoenl
26. 2. 2019

Opravdu vynikající! ?

Ukázat další komentáře

Čtěte více na toho téma

Vyzkoušejte také

Nekynutá batátová pizza se “sýrovou” omáčkou. Chutná celé rodině!

Že je pizza nezdravá? Jak která… Na této si můžete pošmáknout bez obav o svou linii a zdraví :-) Je bez lepku, mléka, vejce, droždí i tuku. Těsto je ...