Jednoduché a velmi variabilní bezlepkové placky, které děláme často na výlety. Jsou výborné s jakoukoliv pomazánkou a čerstvou zeleninou nebo třeba k chilli con carne či guláši.
Ingredience
na 1 porci
  • 3 lžíce čerstvě umleté pohanky nebo pohankové mouky
  • voda
  • 1 lžíce mahá koření (kmín, koriandr, hořčičné semínko)
  • 1 lžíce lněného nebo chia semínka
  • 2 lžíce slunečnicového semínka
  • sůl

Jak připravit bezlepkové placky

  1. Rozmixujeme si pohanku (kroupy nebo lámanku) na mouku nebo použijeme již koupenou pohankovou mouku.
  2. Len nebo chia si namočíme do 2 lžic vody a necháme 5 minut odležet.
  3. Do mouky si přidáme všechny ostatní suché ingredience, nalijeme nabobtnané semínko i s vodou a přidáváme postupně vodu (množství dle savosti mouky).
  4. Konzistence těsta by měla být hustá, ale dát se lít (viz obrázek níže).
  5. Lžíci těsta dáme na suchou pánvičku a rozetřeme do kulaté placky.
  6. Jakmile se placka začne odlepovat, otočíme a osmažíme na druhé straně.
  7. Placky jsou nejdříve tvrdší, ale jakmile je budeme dávat na sebe, rychle změknou a dají se krásně použít i jako tacos.
  8. Placky jíme spolu s pomazánkou a čerstvou nebo dušenou zeleninou nebo třeba s gulášem či polévkou.

Praktické

  • Placky jsou skvělé jako jídlo na výlety s pomazánkou a zeleninou. Vydrží bez lednice i 2 dny.

Obměna

  • Pokud vám nevadí lepek, můžete použít i jakoukoliv lepkovou mouku (žitnou, pšeničnou, špaldovou aj.).
  • Koření do placek můžete použít samozřejmě dle vaší chuti (kari, pizza, grilovací, indické, provensálské, chlebové, kurkumu aj.).
  • Do placek můžete přidat i čerstvou nastrouhanou zeleninu – mrkev, cibuli, dýni, cuketu nebo čerstvé bylinky – medvědí česnek, bazalku, kopr aj.

Hubneme do plavek online: Shoďte 5 kg za 14 dnů

7 komentářů. Jak to vidíte vy? Napište komentář.

  1. placky byly skvělé, koření úžasný, mám ráda indické chutě, placek málo též, ale podělila jsem se s manželem a dcerou a plácla jim na to kus humusu, který se mi tentokrát díky receptu povedl a skvěle chutnal, fakt. Ale nějak se cpu, tak jsem si dala pust včera a dnes je čtvrť či co,. Děkuju za skvělý recepty, člověk se nesmí odbývat, jak to často dělám, aspoň jedno nové jídlo každý den…

    • Karolíno, to máme radost, že chutná! Odbívat se je škoda. Vždyť čí život je pro nás nejdůležitější a v čím těle to chodíme, že? Nám bude zle a nás bude bolet, když se o něj hezky nepostaráme. Takže já jsem za – jedno nové jídlo každý den :-))

  2. Tož dobré, uskutečnitelné :-), ale množství je tak pro jednoho… Jsem u vás zvyklá na recepty pro 4 osoby, ještě štěstí, že napoprvé jsme měli doma i zásobu chleba.

    • Evi, fotky jde nahravat tady, jsme zvedavi 😉https://www.jimejinak.cz/komunita/poslete/pridat-fotku/

  3. Zobrazit všech 7 komentářů

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článek5 osvěžujících tipů při sedavém způsobu života
Další článekMoje první svíčková v životě! A ke všemu veganská!