Obědová polévka by měla být sytější a hustší než ta ranní. Kdo má ale po ránu pořád ještě velký hlad, může si tuto polévku udělat i ráno. A navíc řeřicha jako ozdoba se k jaru perfektně hodí.

Ingredience
pro 4 porce
  • 1 mrkev
  • 1 petržel
  • hrnek a půl květáku nakrájeného na malé růžičky
  • 1 litr zeleninového vývaru nebo horké vody
  • hrnek rýžových nudlí
  • rýžová (světlejší) miso pasta (může být i jiná)
  • sůl
  • řeřicha na posyp
  • kousek zázvoru

Jak připravit polévku z květáku s nudlemi

  1. Ohřejeme zeleninový vývar nebo dáme vařit vodu.
  2. Do horkého vývaru dáme trošku soli, mrkev, květák a petržel nakrájené na malé kousky.
  3. Vaříme asi 10 minut a přidáme rýžové nudle. Ještě několik minut povaříme, aby nudle byly uvařené.
  4. Zázvor nastrouháme na hrubém struhadle a vymačkáme rukou přímo do polévky.
  5. V malém množství horké polévky rozmícháme asi 2 lžičky misa a zamícháme do polévky.
  6. Necháme 3 minuty prolnout a můžeme podávat posypané čerstvou řeřichou.

Praktické

  • Nemáme-li po ruce hotový vývar, jednoduše si dáme 10 minut vyvařit odkrojky z mrkve, vnitřky z dýně, květáku a jakékoliv jiné odkrojky z jiné zeleniny a přidáme mořskou řasu. Za 10 minut scedíme a můžeme ho použít jako základ polévky.
  • Jelikož je polévka uvařená hlavně se zeleniny, polévku raději sníme a neskladujeme. Zelenina v ní obsažená začíná už po půl hodině oxidovat a během 2 hodin se stává pro tělo kyselinotvorná. Pokud si chceme vzít polévku do práce k obědu, nalijte jí ještě vařící až po okraj do termosky a zavřete. V tomhle stavu si zachová většinu prospěšných látek.

Kombinujeme

  • Do polévky můžeme přidat i uvařenou obilovinu i trochu luštěniny. Získáme tak výživnou či obědovou polévku, která vás zasytí na delší čas.

Obměna

  • Polévku můžeme připravit z jakékoli zeleniny. Vyzkoušejte například kombinaci cibule, petržel, celer, kedlubna nebo cibule, dýně mrkev, květák, pórek. V zásadě je dobré nekombinovat více, než tři druhy zeleniny. Ideálně vezmeme jednu kořenovou, jednu kulatou a jednu listovou zeleninu.

Děti

  • Děti mladší 1 roku by měly mít polévku ještě bez soli, proto polévku nesolíme a miso dáme jen bílé a malinko. Pro sebe pak dochutíme. Zázvor dítěti nedáváme.
  • Od 1 roku solíme jen pár zrníčky a misa dáme jen malinko. Odebereme pro dítě a sobě přidáme miso podle chuti a zázvoru.
  • Od 1,5 roku může být soli i misa trochu více a děti mohou snídat stejnou polévku s vámi. Zázvoru dejte jen trošku.

Každý nový článek je obrovským přínosem

Martina: Díky moc za celý "seriál" o cestování, který...

I po 3 letech na vege stravě mě JJ posunulo mnohem dál

Pavlivlmaeorua: Již jsem prošla kurzem jarní očista, naprosto mě...

Syn začal dobrovolně jíst dušenou zeleninu

Alena.brunova: Teda ty kapustičky na zádíčka! To je mňamkošinka!...

Tomu bych nevěřila: Po 3 dnech na JJ stravě mi splasklo břicho!

cihal: Zdravím vás. Začala jsem dle videa polévkami k...

Inspirující kurz pro začátečníky

Lenka: Milá Evo, milá Helčo, ještě jednou vřelé díky za...

Zánět močového měchýře je pryč bez ATB

Mona: Abych se taky pochlubila úspěchy, tak musím říct,...

Děkuji za to, co děláte!

Zlatka: Dakujem velmi pekne za vsetko co robite pre...

S manželem jsme dohromady zhubli 15 kg!

Zdeňka B.: Kurz i přes zdravotní obtíže, které mě...

Jsem čilejší a už konečně večer nezívám

Nahlie64: Jídla jsou výborná a moc Vám poděkovat :-)...

Dáváte mi pocit, že jsem doma

Tammy: Pocit, že jsem doma. Nebo u kámošky na...

Splaskla jsem v obličeji a mám lepší náladu

Stipl2: Po týdnu mám 2,5 kg dole a vidím,...

Děkuji za skvělé stránky

Eliška: Dobrý den, moc děkuji za skvělé stránky, které...

Óda na jara a jarní očistu (Marek)

Postit se dá i s radostí a humorem, jak...

JJ je pro mě hodnotným zdrojem věrohodných informací

Katka: Ačkoliv maso a vajíčka mám moc ráda, články...

Jak krásný je svět, když máte zdraví

Vladka: Holky, chci Vám napsat krátký komentář. Byla jsem...

Své porce musím bránit před rodinou:-)

Adad: Dobrý den, děkuji za krásný a hlavně srozumitelný...

Seriál: Jak na jaro

materiály
  • Stáhněte si jej a upravte jídelníček.
  • Vyhněte se nemocem a jarní únavě.
  • Jídelníček ke stažení!
  1. Dnes jsem nám ji uvařila k obědu. Mrkev a petržel obvykle krájím na tenké proužky, občas na kolečka, ale varianta na kostičky chutnala úplně jinak, víc sladce – to zní, jako kdybych byla blázen 🙂 Každopádně mňam, polévka byla výborná!

    • Konečně v tom nejsme samy – taky máme oblíbené a méně oblíbené tvary zeleniny, protože to prostě jinak chutná! 🙂

  2. Zobrazit 3 komentáře

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekJohn Lennon (V. díl)
Další článekCibulačka jinak