Domů > Zdravé recepty > Hlavní jídla > Těstoviny

Rychlo špagety s restovanou dýní

Uvařeno
bez lepku
bez sóji
sezóna podzim
děti od 1 a půl roku

Po vánočních svátcích si jistě rádi dáte jen něco lehkého a rychlého. Pokud máte doma ještě schovanou dýni, zkuste si uvařit tuto opravdu rychlovku z dýně a špaget. Celé to bylo hotovo do 15 minut. A je to vážně dobrota.

Po dvou potratech jsem už nedoufala v úspěch, ale díky změně stravy jsem znovu otěhotněla a narodil se nám krásný zdr...

Ingredience pro 4 osoby
  • špagety pro čtyři osoby (kukuřičné a rýžové jsou bez lepku)
  • 1 velká cibule
  • šálek dýně nakrájený na tenké plátky
  • sůl
  • sezamový olej
  • lžíce sladěnky – není nutná
  • umeocet
  • 4 lžíce opražených slunečnicových semínek
Postup

špagety s dýní

Nejprve si dáme vařit vodu na špagety. Mezitím si připravíme dýni a cibuli. Dýni, pokud je mladá, nemusíme loupat, jen jí omyjeme kartáčkem a nakrájíme na tenké plátky. Já na to mám struhátko a asi by to šlo i na struhátku na okurky. Pokud nic z toho nevlastníte, zkuste dýni nakrájet na tenké proužky. Cibuli nakrájíme také na tenké proužky. Pokud už se vaří voda na špagety, dáme je vařit.

Na dno wok pánve dáme asi 2 lžíce oleje a na něm osmažíme nejdřív cibulí se solí a po pár minutách přidáme dýni. Restujeme za stálého míchání  asi 10 minut. Na závěr můžeme přidat trochu vody nebo vývaru a necháme podusit do změknutí. Vodu je ale nutné nechat vyvařit, aby zbyla jen orestovaná měkká zelenina.  Na závěr je možné vmíchat lžíci sladěnky,dodá jídlu zvláštní chuť, ale je ti výborné i bez ní. Komu se zdá zelenina moc sladká, může si dochutit i trochou umeocta.

Porci posypeme lžící opražených slunečnicových semínek a ozdobíme petrželkou nebo jarní cibulkou.

 

Obměna

Pokud už nevlastníte dýni bude to určitě dobré i  je z mrkve a třeba pórku.

 

Kombinujeme 

Restovanou zeleninu můžeme použít i do rýže či k jiné obilovině.

 

 

Děti

Vzhledem k oleji a restování bych tento recept použila nejdřív až kolem po roce a půl ideálně až kolem 2 let, záleží co už vaše dítě jí.

Pokud byste zeleninu napařily a smíchali s těstovinou, můžete už od roka.

Pokud byste smíchali napařenou zeleninu s bezlepkovou obilovinou, můžete to dát dítěti už před prvními narozeninami.

 

 

 

PS: Přemýšlíte jak zlepšit postavu a své zdraví?

Nepřemýšlejte 😊 Pojďte něco dělat! Ukážeme jak vylepšit jídelníček, co jíst a co ne, a jak si jídlem spravit zdraví! Naskočte do online kurzu Jíme Jinak - JE ZDARMA !

Zdravé recepty, zdravé vaření a životní styl. Tisíce receptů zdarma. Co víme, sdílíme! :-)

6 lidí už poděkovalo za článek.

Komentáře

Naprosto úžasné! Měli jsme na oběd a nemohla jsem uvěřit, že tak fantastické jídlo jsem uvařila já, tak rychle a levně . Podusila jsem cibuli, česnek, oranžovou čočku, dýni, ochutila (bez sladěnky) a vytvořila hustější kaši. Kaše skvěle obalila špagety, které jsem ještě posypala opečenými plátky česneku, plátky dýně a kousky kešu. Za takové jídlo platí lidé v luxusních restauracích min. 300Kč/porci 🙂

Dneska jsme vyzkoušeli a pěkně jsme se nacpali :-) Jsou to trochu jiné chutě, než byl člověk zvyklý, ale tady je jasný přínos pro zdraví.

Ukázat další komentáře

Vyzkoušejte také

Kokosové stew z mrkve, dýně a mangoldu

Slaďounká zelenina s vůní kokosu se hodí na kaši k snídani i na večeři.
55
105

Svatomartinské “Huso”-knedlo-zelo

Česká sváteční klasika nezklame ani v našem odlehčeném provedení. Huso knedlo zelo podle Jíme Jinak je skutečná lahůdka, na které si určitě pochutnají všic...

Dýňové špagety s pestem

Vyladěná krémová omáčka z dýně spolu s pestem a špagetami tvoří dokonalou kombinaci. Nalaďte se na podzim díky tomuto receptu :-)