Domů > Zdravé recepty > Zelenina a saláty

Salát z vodnice, polníčku a cherry rajčátek

Uvařeno
bez sóji
sezóna léto

S jarem se snažíme postupně přidávat víc čerstvé zeleniny. Salát má být křupavý a osvěžující, což krásně doplní kompletní talíř.

Ingredience
pro 4 porce
  • 1 větší vodnice
  • hrnek polníčku
  • 4 cherry rajčátka - žlutá a červená
  • 2 lžíce rostlinné smetany
  • lžíce šťávy vymačkané z citronu
  • 1 lžíce umeocta

Mám rada stránku Jíme Jinak. Bola som na něj závislá, bola ňou posadnutá, upla som sa na ňu. Teraz po 4,5 rok...

Postup
  1. Vodnici nakrájíme na špalíčky nebo nastrouháme na hrubém struhadle, rajčátka nakrájíme na čtvrtinky, polníček omyjeme a necháme okapat.
  2. V hrnku dohladka rozmícháme rostlinnou smetanu, citronovou šťávu a umeocet.
  3. Zálivku důkladně smícháme s nastrouhanou vodnicí, polníčkem a rajčátky.

Obměna

Místo vodnice můžeme použít kedluben nebo daikon, také je možné ještě přidat strouhanou mrkev. Místo polníčku použijeme rukolu. Můžete také přizdobit naklíčenou čočkou, mungem nebo řeřichou.

Děti

Bez zálivky můžeme salát podávat už od roka. Se zálivkou zhruba od 2 let.

PS: Přemýšlíte jak zlepšit postavu a své zdraví?

Nepřemýšlejte 😊 Pojďte něco dělat! Ukážeme jak vylepšit jídelníček, co jíst a co ne, a jak si jídlem spravit zdraví! Naskočte do online kurzu Jíme Jinak - JE ZDARMA !

Zdravé recepty, zdravé vaření a životní styl. Tisíce receptů zdarma. Co víme, sdílíme! :-)

1 člověk už poděkoval za článek. Oceňte práci autora také.

Komentáře

Krákora
12. 5. 2018

Než jsem se nechala strhnout k obšírnému komentáři, chtěla jsem se vlastně zeptat :-), pokud si připravím domácí obilné mléko bez vaření (my rádi ovesné, tj. nabobtnalé vločky mixnu a pak vytlačím), je to vhodné ke konzumaci zasyrova? Obvykle sice pro sebe jako dospěláka použiju i do kafe, když mám zrovna hotovo, ale jinak vždy k tepelné úpravě = polévky, omáčky, tam jsem brala, že se to tepelně upraví a neřešila jsem. Mohla bych nekoupenou vyrobenou za syrova používat do salátů, nebo je to nevhodné? Moc díky a nejen za reakce, ale za tohle všechno. Ohromný kus práce a neustálý zdroj inspirace.

Krákora
12. 5. 2018

Člověk pořád zjišťuje, že se v životě učí a učí, ale myslím, že se mi povedla pochopit aspoň jedna věc -nedělat nikdy z ničeho dogma. Nic na tomto světě není absolutní. Když jsem tu před lety začala číst, nebolely mě tolik články o bramborách, protože už jsem byla “za tím”, sama jsem předtím roky bojovala s oslabováním pozice brambor v jídelníčku, i když jsem nevěděla, že jsou až tak nevhodné, zkrátka jich v českých talířích byl vždy výrazný přebytek a pestrá strava by měla být něco jiného. Ale rajčata a i papriky mě bolely hodně, rajčata nejvíc, ta miluju, moje nejmladší je bohužel miluje stejně od prvního zakousnutí. Prokousala jsem se tím, posunula jsem se – občas rajčata v lednici nejsou, dřív nemyslitelné, teď je přes zimu nekupuju vůbec. Používám sušená nakládaná, té milované chuti se nechci vzdát a jelikož jsou středomořská, sušená po dosažení plné zralosti na jejich sluníčku a jelikož jsem hodně ubrala a už jich mám “přiměřeně”, vůbec mi nevadí dát si čerstvý salát s rajčátky. Rajčata jako lilkovitá mají zde uváděná negativa, ale mají i mnoho pozitiv, zdraví prospěšných látek. U dětí podporuju chuť k zelenině všemi způsoby a rajčata i paprika jsou pro mě lepší, než když se zelenině úplně vyhnou. Nekupuju to v zimě, hledám si zdroj. JJ je skvělé a obohatilo mi život i způsob uvažování o jídle obecně, ale dogmatem se pro mě nestane a je to tak dobře. :-)

Ukázat další komentáře