Domů > Zdravé recepty > Zelenina a saláty > Teplá

Lahodná zelenina v úpravě nishime

Uvařeno
bez sóji
sezóna podzim
děti od 1 roku

Nishime je velmi jednoduchý způsob úpravy, který je vhodný po celý rok a klidně (v podstatě ideálně) denně na talíři. Východní medicína jej považuje za léčivý, protože tato úprava zeleniny je energeticky nejvyváženější. Nám prostě chutná a přijde nám pohodlný, tak jej zařazujeme rády a často.

Ingredience
pro 4 porce
  • kousek řasy kombu
  • 2 až 4 druhy zeleniny ( v naší ukázce pórek, brokolice, mrkev a petržel)
  • horká voda nebo vývar
  • sůl
  • občas pro zpestření koření podle chuti (bazalka, tymián, rozmarýn, majoránka, saturejka atd.)

Kačka od začátku roku s Jíme Jinak shodila 10 kg, přestala pít kávu a sladké už jí nechutná. To ale nejsou zdaleka vš...

Postup

  1. Do kastrolku naskládáme na dno řasu kombu, očištěnou a nakrájenou zeleninu v pořadí od nejvíce jinové (listová zelenina jako pórek, řapíkatý celer, natě), pak přidáme zeleninu kulatou (dýně, brokolice, květák, kapusta, kedlubna, zelí,…) a nakonec dáme nejvíce jangovou, tedy kořenovou (tuřín, ředkev, daikon, mrkev, petržel, celer,…). Zjednodušeně řečeno, dolů dáme to, co vyžaduje nejkratší dobu varu a nahoru to, co se vaří nejdéle. Tak se nám energie vyrovnají, doba varu zprůměruje a vše bude uvařeno stejně.
  2. V našem případě jsme použili pórek, brokolici, mrkev a petržel. V tomto pořadí jsme i dali do hrnce.
  3. Zeleninu navršenou na sebe opatrně podlijeme horkým vývarem nebo vodou tak, aby se zelenina nepromíchala a vody bylo jen asi 1 cm po dně.
  4. Maličko osolíme, někdy můžeme přidat ještě koření, ale zelenina je dobrá i bez něj!
  5. Přiklopíme a vaříme pod pokličkou na velmi mírném ohni 10 až 30 minut podle druhu zvolené zeleniny. Důležité je NEMÍCHAT! Pokud byste měli strach, že se zelenina spálí, opatrně přidejte trošku vody.
  6. Výsledná zelenina je slaďoučká, velmi chutná a zbytek vyvařené vody je také lahodný.

Praktické

Je vhodné použít spíše užší a vyšší kastrol, bude se vám dobře vrstvit.

Dejte zelenině čas, čím déle ji budete pomalu vařit, tím sladší bude. Ovšem po hodině byste už měli ze zeleniny bláto, takže s citem.

Děti

Pro děti je to základní způsob úpravy zeleniny již od prvních příkrmů. Pouze do roka nepoužíváme vůbec sůl! Dokud jste ještě nevyzkoušeli všechny druhy zeleniny, udělejte drobečkovi jen jeden či dva druhy, které už zná. Také koření dětem nedáváme, můžeme je zařadit zhruba od 1,5 roku. Ale dětem tato úprava chutná i bez koření, takže já ji nedochucuji ani tříleté dceři. Koření si nechávám na jiné složky na talíři.

Se změnou jídelníčku jsem se zbavila mnoha zdravotních potíží, se kterými si medicína nevěděla rady 30 let. Jídlo, vaření, psaní a šíření zdravého životního stylu se stalo mojí vášní. Je mi čím dál lépe a konečně mám své zdraví ve svých rukách. Celý příběh

7 lidí už poděkovalo za článek.

Komentáře

Klub
Mila Beata
9. 5. 2021

Dobrota ♥️

Klub

Prosím vás, kde seženu takový malý vysoký hrnec na NISHIME, ptala jsem se, ale nikde takový mslý úzký a vysoký nemají, děkuji za tip

Ukázat další komentáře

Mohlo by se vám líbit

12
41

Startujeme online kurz Podzimní detox

Čtěte více na toho téma