Domů > Zdravé recepty > Hlavní jídla > Luštěniny

Hrachová směs s uzenou paprikou

Uvařeno
bez lepku
bez mléka
sezóna podzim

Rychlá večeře nebo oběd do práce. Stačí nakombinovat s uvařenou obilovinou. Touto směsí se dají plnit i tortilly a jiné placky.

Ingredience
1 porce
  • uvařený žlutý hrách
  • 1 lžíce oleje
  • 1 cibule
  • kousek kápie
  • 1 lžička uzené papriky
  • k dochucení: sojová omáčka, umeocet, balzamiko
  • sůl

Jak připravit hrách na paprice

  1. Na oleji osmahneme na kostičky nakrájenou cibulku s větší špetkou soli.
  2. Přidáme na proužky nakrájenou papriku a vše osmahneme.
  3. Ochutíme sojovou omáčkou, přidáme hrách a uzenou papriku.
  4. Zalijeme troškou vývaru z hrachu a dusíme do změknutí zeleniny a rozvaření hrachu.
  5. Dochutíme umeoctem a balzamikem dle chuti.
  6. Podáváme s uvařenou rýží, těstovinami nebo jinou obilovinou.

Praktické

  • Tato směs se hodí i jako náplň do palačinek, tortill nebo jako jídlo k plackám.
  • Směs si můžete vzít i s sebou do práce nebo do školy.

Obměna

  • Místo hrachu můžeme použít i čočku – červenou, klasickou nebo mungo fazole.
  • Zeleninu můžete měnit dle chuti.
  • Místo cibule můžete použít pórek nebo jarní cibulku.

Děti

  • Tento recept je vhodný od 2 let.

PS: Přibrala jste po zimě? 😦 Během 2 týdnů to spravíme! 😁

Sezóna plavek začne brzy. Máme chutný jídelníček, skvělé recepty, videa, jemné cvičení - a samozřejmě živou podporu a motivaci. Už za 2 týdny uvidíte výsledky. Mrkněte na výzvu Hubneme do plavek a naskočte!

Zdravé recepty, zdravé vaření a životní styl. Tisíce receptů zdarma. Co víme, sdílíme! :-)

12 lidí už poděkovalo za článek.

Komentáře

Tak dneska jsem byla zmatená jak lesní včela 😀 Většinou vím, co budu vařit a už to neměním a dnes jsem to překopala dokonce během vaření 😂 Nejdřív jsem uvařila kroupy, co jsem měla namočené od včera a pak jsem si to rozmyslela a že bych si vlastně dala jáhly se lněným semínkem. Z původní čočky a květáku se nakonec vyklubal hrách se zelenou paprikou, která taky už volala o pomoc 😀 A nechtělo se mi načínat další zeleninu. Tak květák bude zítra a kroupy taky. Aspoň mám strýčka. Výborný oběd 😊 Děkujeme 😁

Kateřina
12. 10. 2023

Přidala jsem ( podle receptu na kaši ) kousek mrkve, cukety a oregáno, k tomu basmati s quinoou – vynikající oběd!😋

Ukázat další komentáře

Vyzkoušejte také

Mashroom mattar – žampióny a hrách

Indické verze omáček miluju a předělávám si je k obrazu svému. V mém pojetí jsou bez smetany, cukru a másla a nejsou ostré. Jsou lepší než v indické restau...

Letní Mung Dhal

V teplých dnech přijde lehké mungové kari k chuti. My jsme si k němu dali rýži a salát. Jídlo velmi chutnalo i návštěvě, která přišla na večeři.