Domů > Zdravé recepty > Hlavní jídla > Těstoviny

Kari Mung Dhal s nudlemi

Uvařeno
bez lepku
bez mléka
sezóna podzim

Super výživná, chutná a rychlá večeře plná bílkovin nejen pro sportovce.

Ingredience
1 porce
  • 1 lžíce oleje
  • kousek papriky
  • uvařené mung dhal fazole (3-4 lžíce)
  • 1/2 cibule
  • kousíček zázvoru
  • 1/4 lžičky kari pasty (žlutá, Cock brand)
  • 1/2 lžičky garam masaly
  • kokosové mléko (cca 5 lžic)
  • k dochucení: rýžový ocet/balzamiko, umeocet
  • sůl

Jana si roky myslela, že kravské mléko je zdravé a důležité. Zkušenost s dcerou, která byla stále nemocná ji ukázala ...

Jak připravit mung dhal kari

  1. Uvaříme těstoviny (zde nudle z celozrnné rýže).
  2. Na oleji osmahneme na kousky nakrájenou cibulku s větší špetkou soli.
  3. Přidáme na tenké pasky nakrájenou červenou kápii a na malilinké kostičky nakrájený zázvor a orestujeme.
  4. Ochutíme kari pastou, garam masalou a přidáme i uvařené fazolky.
  5. Chvilku vše osmahneme a poté zalijeme troškou vody/vývaru a necháme dusit cca 7 minut na mírném plameni (kontrolujeme, jestli se nepřipaluje).
  6. Přilijeme kokosové mléko a minutu prohřejeme.
  7. Ochutíme rýžovým octem (nebo balzamikem) a umeoctem.

Praktické

  • Pokud by bylo jídlo moc řídké, zahustíme škrobem rozmíchaným v trošce studené vody a povaříme do zhoustnutí.
  • Pokud bychom to přehnali s kari, můžeme jídlo zjemnit přidáním kokosového mléka.

Obměna

  • Kari pastu můžeme nahradit i kari kořením.
  • Garam masalu ůžeme vynechat nebo nahradit jiným asijským kořením (tajine aj.).
  • Místo kokosového mléka můžeme použít na zjemnění rostlinnou smetanu.
  • Můžeme přidat i jinou zeleninu – skvěle se hodí cuketa, brokolice, hrášek, mrkev, dýně aj.
  • Mung dhal můžeme nahradit jinou uvařenou luštěninou – nejvíce se mu strukturou podobá červená nebo žlutá loupaná čočka nebo rozvařené mungo fazolky.

Děti

  • Toto jídlo je vhodné pro děti od 3 let. Při vynechání koření i pro mladší děti.

Zdravé recepty, zdravé vaření a životní styl. Tisíce receptů zdarma. Co víme, sdílíme! :-)

Buďte první, kdo poděkuje za tento článek.

Komentáře

Klub
Jaroslav Hlávka
18. 1. 2021

Na procházce jsme dnes trochu vymrzli, tak si skočíme na chvilku do Indie 😀 Mix salátů a opražené slunečnicové semínko. Opravdu velmi rychlá večeře, použil jsem mungo fazolky. Výborná kořeněná, ohřívající chuť nenechá nikoho na pochybách, že se jedná o indické jídlo. Balsamico ocet na dochucení, tomu dává ten správný tah na bránu 😀

Ukázat další komentáře

Mohlo by se vám líbit

12
41

Startujeme online kurz Podzimní detox

Čtěte více na toho téma

Vyzkoušejte také

Pikantní kari omáčka

Tato jednoduchá omáčka u mého muže naprosto zabodovala! Lehce pikantní pro něj, dýňová kvůli mě. Jedním slovem lahoda.

Cizrnové kari pro chladné dny

Cizrnové kari patří k oblíbeným jídlům a v rodinách, kde zdravá výživa zrovna nefrčí. My v něm máme hodně zeleniny, takže je lehoučké a velmi chutné.

Cizrna se zeleninou v kokosu

Cizrna s barevnými druhy zelenin nejen dobře vypadá, ale i senzačně chutná. A díky kokosovému mléku je to skutečné pohlazení pro mlsné jazýčky.

Kari smažená rýže s hráškem

Milujete asijskou kuchyni? Pak si zamilujete i tuto mírně pikantní voňavou kari smaženou rýži. Když máte uvařenou rýži, je to rychlovka!