Domů > Zdravé recepty > Přílohy

Řepové vošouchy bez mouky

Uvařeno
bez lepku
bez mléka
bez vajec

Vošouchy – tak se říká na Plzeňsku bramborákům. Ty naše jsou stejně speciální, jako jejich název. Neobsahují totiž žádnou mouku, ani lepek a místo brambor v nich figuruje červená řepa. Jsou výborné jak samotné, tak také pomazané pomazánkou.

Ingredience
na cca 8 menších placek
  • 1 šálek pohanky kroupy
  • 1/4 červené řepy
  • 1-1,5 lžíce majoránky
  • 1 lžička mletého kmínu
  • 1-2 stroužky česneku (dle chuti)
  • cca 1/4 šálku vody
  • sůl

Jak připravit řepové vošouchy

  1. Pohanku namočíme do misky s vodou na cca 1-5 hodin. Pokud spěcháme, zalijeme ji horkou vodou na 10-15 minut.
  2. Pohanku slijeme a dáme do blenderu (mixéru) spolu s kořením, solí, nahrubo strouhanou řepou (pokud máme výkonný blender, vhodíme tam řepu vcelku), česnekem a vodu lijeme po částech.
  3. Mixujeme a postupně přidáváme vodu tak, aby těsto bylo husté asi jako na lívance (hustší než na palačinky).
  4. Rozmixované těsto nalijeme do mísy.
  5. Lžící nabíráme těsto a na rozehřáté pánvičce nasucho děláme vošouchy (případně přidejte olej, pokud nemáte kvalitní pánev).
  6. Otočíme a doděláme vošouch z druhé strany.
  7. Pokračujeme, dokud nespotřebujeme veškeré těsto.
  8. Vošouchy podáváme nejlépe ještě mírně teplé, ale dají se jíst i studené.
  9. Přidejte k nim například hummus nebo jinou pomazánku a salát ze syrové nebo teplé zeleniny.

Praktické

  • Těsto na vošouchy můžete také schovat do lednice a udělat je až další den.
  • Vošouchy se dají vzít s sebou na výlet nebo jako svačinu do práce nebo školy.
  • Výborné jsou pomazané hummusem nebo jinou pomazánkou a posypané pažitkou. Ale dají se jíst i samotné.
  • Na stejný způsob můžete udělat placky i nasladko. Vynechte slané koření a nahraďte ho třeba vanilkou, kakaem nebo skořicí a místo řepy dejte jablko nebo hrušku. Můžete přidat různé druhy oříšků nebo sušeného ovoce.

Obměna

  • Řepu v tomto receptu můžete zaměnit za jakoukoliv jinou zeleninu. Výborné jsou třeba také s cuketou. Můžete zeleninu také kombinovat (my jsme například zkoušeli i řepu a cuketu).
  • Do těsta můžete přidat vaše oblíbená semínka – například len nebo slunečnice.
  • Koření zvolte dle chuti – vošouchy budou dobré i třeba s kari kořením, grilovacím kořením, pizza kořením, indickou směsí koření aj.

PS: Jde hubnout a normálně jíst? Pojď to zjistit! 😁

Tisíce lidí s námi shodily 5 kg za 14 dní. Jak to? Máme totiž chutný hubnoucí jídelníček s výbornými recepty, videa, jemné cvičení - a živou podporu! Už za 2 týdny uvidíš výsledky. Mrkni na výzvu Hubneme do plavek a naskoč!

Zdravé recepty, zdravé vaření a životní styl. Tisíce receptů zdarma. Co víme, sdílíme! :-)

9 lidí už poděkovalo za článek.

Komentáře

Meruzalka
13. 2. 2023

Prosím o upřesnění: tepelně upravená zelenina se má sníst do 2 hodin od uvaření(dle Vašich informací) a u tohoto receptu píšete, že jsou dobré i druhý den na výletě, v práci(což by se mi moc hodilo). Jsem nováček, tak pátrám :-) Díky moc
H

Perfektní! Řepa nemá chybu!

Ukázat další komentáře