Že je hlíva skvělým lékem, který snižuje cholesterol, a že podporuje imunitu, to se obecně ví. Ale mnohdy lidé nevědí, co s ní. Jednoduše ji přidejte od polévky! Přidáte tak kromě jemného houbového aroma řadu minerálů a vitamínů včetně tolik žádaného vitamínu D.
Ingredience
pro 4 porce
  • čerstvá hlíva ústřičná (hrnek pokrájené)
  • 1 cibule
  • 2 stonky řapíkatého celeru
  • kus květáku
  • koření: mletý římský kmín, 2 bobkové listy, celý kmín, špetka kurkumy
  • 3/4 litru zeleninového vývaru (nebo vody)
  • 1 lžíce oleje
  • 1 lžíce sojové omáčky
  • špetka soli
  • umeocet
  • na posypku: čerstvá koriandr

Jak uvařit polévku z hlívy ústřičné

  1. Dáme ohřát vývar, očistíme zeleninu a hlívu.
  2. Cibuli, celer i hlívu pokrájíme na proužky, květák na menší kousky.
  3. V hrnci rozpálíme olej, vložíme na něj cibuli, osolíme, přidáme kmín a orestujeme.
  4. Přidáme hlívu, celer a květák a restujeme několik minut.
  5. Zalijeme horkým vývarem/vodou, přidáme bobkový list, sojovou omáčku a pod pokličkou na mírném plameni vaříme cca 20 minut.
  6. Podle chuti přidáme do vypnuté polévky umeocet.
  7. Ozdobíme nasekaným koriandrem a podáváme.

Obměna

  • Místo řapíkatého celeru můžete dát klasický celer, případně můžete zeleninu vyměnit podle aktuálních zásob.

Děti

  • Polévka je vhodná pro děti od 1,5 roku, menším dětem ubereme sůl a koření.
  1. Děkuju. Jsem ráda, že jsem v souladu. 🙂
    Když já se k vývarům ještě neprovařila. Nějak nemám zbytky zeleniny a ze slupek se mi to vařit nechce. A pak postrádám odvahu skladovat vývar v lednici na druhý nebo třetí den. Zatím jsem v režimu, že zeleninu vždy čerstvou. Vařím jen z vody. No, objevila jsem i nějaké bio bujóny, ale to mám jako krajní možnost. Spíš uvažuji, že si na zvýrazněnní chuti nasuším nějakou vlastní zeleninkovou směs. Někde tu na to byl návod.
    Děkuju

      • Dobře, tak bujony ne, i když jsou bio. Já to tak nějak tušila, ale asi se mi líbila ta sleva… Evo, motivačka úžasná. Jen nevím, kam to časově začlenit. Tak alespoň na víkend. Už jsem začala schovávat košťály a vnitřek z dýně. Prdelky mi nezbývají. Mrkev sežere morče a petržel dávám do misky s vodou a čekám až se zazenená a stane se posypkou.

        Dík za odkaz.

        • Já je dělám večer, když se jdu umýt. Postavím na vývar a než vylezu z koupelny, je hotový. Dám do sklenic, do špajzu na zem a ráno jako když se najde 😉

  2. Inspirovala jsem se, ale recept jsem si upravila na víc podzimní. Na cibuli šla pokrájená hlíva se solí a celým kmínem. Trochu jsem to podusila a přidala na kostičky petržel, normální celer a mrkev. Zalila horkou vodou a vařila do změknutí hlívy. Na závěr jsem ochutila rozetřeným česnekem a majoránkou. Mě chutnalo. Prosím o kontrolu zda jsem v souladu s JJ, jinak prosím o smazání komentáře. Děkuju

    • Naprosto dokonale v souladu s JJ 😉 Kdybys měla vývar ze zeleniny, bylo by to ještě i chutnější a výživnější.

  3. Zobrazit všech 6 komentářů

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekVláknina dokáže zázraky. A až 98 % z nás ji má nedostatek!
Další článekVědci objevili přírodní “pilulku” na stres: dostupnou pro všechny a zadarmo