Že je hlíva skvělým lékem, který snižuje cholesterol, a že podporuje imunitu, to se obecně ví. Ale mnohdy lidé nevědí, co s ní. Jednoduše ji přidejte od polévky! Přidáte tak kromě jemného houbového aroma řadu minerálů a vitamínů včetně tolik žádaného vitamínu D.
Ingredience
pro 4 porce
  • čerstvá hlíva ústřičná (hrnek pokrájené)
  • 1 cibule
  • 2 stonky řapíkatého celeru
  • kus květáku
  • koření: mletý římský kmín, 2 bobkové listy, celý kmín, špetka kurkumy
  • 3/4 litru zeleninového vývaru (nebo vody)
  • 1 lžíce oleje
  • 1 lžíce sojové omáčky
  • špetka soli
  • umeocet
  • na posypku: čerstvá koriandr

Jak uvařit polévku z hlívy ústřičné

  1. Dáme ohřát vývar, očistíme zeleninu a hlívu.
  2. Cibuli, celer i hlívu pokrájíme na proužky, květák na menší kousky.
  3. V hrnci rozpálíme olej, vložíme na něj cibuli, osolíme, přidáme kmín a orestujeme.
  4. Přidáme hlívu, celer a květák a restujeme několik minut.
  5. Zalijeme horkým vývarem/vodou, přidáme bobkový list, sojovou omáčku a pod pokličkou na mírném plameni vaříme cca 20 minut.
  6. Podle chuti přidáme do vypnuté polévky umeocet.
  7. Ozdobíme nasekaným koriandrem a podáváme.

Obměna

  • Místo řapíkatého celeru můžete dát klasický celer, případně můžete zeleninu vyměnit podle aktuálních zásob.

Děti

  • Polévka je vhodná pro děti od 1,5 roku, menším dětem ubereme sůl a koření.

Jak to vidíte vy? Napište komentář.

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekVláknina dokáže zázraky. A až 98 % z nás ji má nedostatek!
Další článekVědci objevili přírodní “pilulku” na stres: dostupnou pro všechny a zadarmo