Krupicová kaše je vzpomínkou na dětství... Zkuste ji ve zdravém podání bez lepku, živočišných produktů a bez bílého cukru. Chutná skvěle stejně jako ta klasická!
Ingredience
na 1-2 porce
  • 7 lžic kukuřičné nebo pohankové krupice
  • 450 ml rostlinného mléka
  • špetka soli
  • 1 lžička kokosového oleje nebo rostlinného másla
  • na posyp: skořice, kakao nebo karob
  • na polití: obilný sirup + kokosový olej nebo rostlinné máslo

Jak připravit veganskou bezlepkovou krupicovou kaši

  1. Krupici zalijeme mlékem a necháme minimálně hodinu, klidně i přes noc odpočívat.
  2. V hrnci krupici s mlékem přivedeme k varu, přidáme špetku soli a vaříme za stálého míchání cca 5-10 minut.
  3. Vypneme a vmícháme lžičku kokosového oleje nebo rostlinného másla, aby se rozpustilo.
  4. Kaši nalijeme do misky nebo talíře.
  5. Pomocí sítka posypeme kakaem, případně i skořicí a polijeme kokosovým olejem nebo rostlinným máslem a obilným sirupem dle chuti.

Praktické

  • Kaše v hrnci by měla být řidší než klasická krupicová, protože na talíři, jakmile trošku vychladne, ještě zhoustne.
  • Pro děti vždy používejte jako posyp kaše karob.

Obměna

  • Pokud nedržíte bezlepkovou dietu, můžete použít klasickou lepkovou krupici.
  • Krupici si můžete posypat i opraženými oříšky nebo kokosem.
  • Pokud budete podávat kaši jako dezert, můžete ji ozdobit marmeládou či čerstvým ovocem – například lesním ovocem nebo z ovoce udělat “žahour” (chvilku ho povařit se špetičkou soli).
  • Pro mlsaly dejte na ještě horkou kaši roztopit kousek hořké čokolády nebo pár kousků čokoládových / karobových peciček.

Děti

  • Kaše je vhodná pro děti od 1 roku, nedáváme ale tuk, ani kakao (nahradíme karobem) a ubereme na sladidlech a dochucovadlech.

15 komentářů. Jak to vidíte vy? Napište komentář.

  1. Skvělá snídaně…trochu jsem si ji poupravila… použila jsem špaldovou krupici, ovesné mléko, kokosový olej,karob, skořici a rýžový sirup.

  2. Taky jsem dělala že spaldove krupice a místo sladidla jsem udělala mléko z amasake, takže pak už jen doplnila o olej, oříšky a skořici. I moje mamča se olizovala 🙂

  3. Dobrý den, jak se blíží teplo, se dcera ptá na jogurty k snídani, co jsme jedly celé minulé léto a vrátit to nechci :-/ Co snídáte v horkých dnech, když není chuť na teplé jídlo, zvlášť ráno? Kaši např. necháte vychladnout? Nebo je to zase jen o zvyku? Jak jí vysvětlit, že je kaše či polévka nejlepší? Dcera by ráda i něco jiného než kaše, polévky nedělám, tak “daleko” ještě nejsem 🙁 Poradíte mi lákavou úpravu kaší na léto? Případně dá se “tolerovat” i něco jiného z obilnin ve zdravé úpravě? Jak se jinak díváte na občasný jogurt, pokud je zdravá? (rostlinný či bio kravský)? Bude jí 5 a už se více o věci zajímá a víc si řekne, hlavně u babiček, chci to dobře nastavit. Babička jí kaši ráno nedělá, dělala by, kdybych chtěla, ale dcera je ráda, že tam má i něco jiného. Moc děkuju!

    • Ještě upřesním, že dcera snídá kaše se sirupem, bezmléčné, střídám obilniny aspoň. Zeleninu nejím zatím ani já v kaši (ja si davam jen seminka, orechy, ona ma mandle, seminka), zkusila jsem si jednou sama dat nastrouhanou mrkev a bylo to fajn, ale to by dcera odmítala. Jak se da zelenina do kase zamaskovat? 😀

      • v létě u nás boduje kukuřičná kaše s obyčejným melounem.
        Tak vařte nejdřív zeleninu, rozmixujte a dosypte kaši, to by nešlo? Pokud půjdete příkladem, budete jíst s ní, tak v 5 letech se dá dítě zpracovat celkem bez problémů. U nás jsou polévky a k bábě se těší na kaše 🙂

        • Tak jsem udělala krok dopředu- se synem jsem si párkrát už dala ke kaši napařenou mrkvičku :-), dceři nenutím, tu se snažím krotit v míře oslazení kaše sirupem. Zkouším občas i tu rozdušenou zeleninu na rýži, třeba k večeři, ale moc se mi to nedaří. Děkuji Ivano za tip s tou kukuřičnou kaší s melounem na letní dny, to zní dobře.

          • No to je super, postupně budou další úspěchy. To se vyladí. Vař s dětmi, zapoj je, budou to jíst s větší chutí.

    • Petro, to si musíte vyřešit sama, jak to budete mít. 5 letá už je perfektní na diskuse a vysvětlování, můžete s ní zkouknout naše videa, ona tomu bude rozumět. Když je zdravá, klidně ji to občas dejte nebo střídejte s rostlinnnou verzí. Ale ideál je teplá a mokrá snídaně viz naše kurzy. My to snídáme i v létě.

  4. Ajko, díky za recept, udělala jste mi radost. Už dlouho se chystám, že to takhle nějak vyzkouším. Vy jste to vymyslela za mě a já to už jen uvařím podle vašeho receptu.

  5. Zobrazit všech 15 komentářů

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekKakaový pudinkový dortík
Další článek4 potraviny, které vás zbaví kruhů pod očima (+ tip na rychlou pomoc)