Lehký oběd v létě nebo svačina s sebou. Tortilla pokaždé jinak.
Ingredience
pro 4 porce
  • 4 ks tortilly (na obrázku špaldovo-ovesné)
  • 200 g uzeného nebo marinovaného tofu
  • červená paprika – kapie
  • okurka hadovka
  • polníček
  • tapenáda z oliv a fazolí nebo rostlinná paštika

Postup

  1. Jako první si uděláme tapenádu z oliv a fazolí.
  2. Omyjeme polníček a necháme ho okapat.
  3. Oloupeme okurku a nakrájíme ji na delší hranolky.
  4. Kapii a tofu nakrájíme na delší proužky.
  5. Tortillu na chvíli ohřejeme na sucho na pánvičce a ještě teplou ji pomažeme tapenádou z oliv.
  6. Poklademe ji střídavě proužky tofu a zeleniny. Posypeme polníčkem a pevně zabalíme.

Kombinujeme

Podáváme s kvašenou zeleninou či s nějakým osvěžujícím salátem.

 

Praktické

Když tortillu před naplněním ohřejete na sucho na pánvi nebo přímo na plotýnce, bude se vám dobře balit.

Nedávejte náplně až na konec tortilly, špatně by se vám ohýbaly okraje a nešla by dobře zabalit.

 

Děti

Tortilla je vhodná pro děti od 2 let, kdy šetříme s dochucovadly.

 

Jak zabalit tortillu

 

5176337-mexicka-kuchyne-jak-zabalit-tortilluvynecháme česnek.

ZDARMA: Seriál "Hubneme do plavek"

Měníme jídelníček a hubneme do plavek

➠ Jak na léto zhubnout bez dřiny
➠ Jak upravit jídelníček
➠ Nejčastější letní chyby
➠VIDEO:Jak zhubnout do plavek
(vidělo už 3 000 lidí)

 

Zjistit více

10 komentářů. Jak to vidíte vy? Napište komentář.

  1. Děláme doma bezlepkové amolety, které nám nahrazují tortilly, dají se jíst na sladko i na slano. Bohužel nevím přesné množství ingrediencí, protože je dělám od oka. Použiju pohankovou a kukuřičnou mouku v poměru 1: 1, 1 vajíčko, špetku soli a zaliju domácím mlékem tak, aby těsto bylo husté jako na klasické palačinky. Ale to důležité je připravit si těsto večer, aby do rána pohanková mouka nabobtnala. Těsto je pak mnohem hustší, ale lépe drží pohromadě. Je možné místo mléka dát vodu – pak ale jsou tortilly mnohem křehčí a nedají se tak dobře balit, protože se lámou. Děláme je tak, když nečekáme návštěvu nebo to není na cesty a sní se to doma. Ale bezlepkáři vědí, že soudržnost u bezlepkových těst je horší, a jsou na to zvyklí.

  2. S tortilami jakožto bezlepkář bojuji už několik let a vždy jsem vycházela z tohoto receptu: 55g hladké mouky, 55g kukuřičné mouky, špetka soli, 1 vejce, 150 ml vody. V bezlepkové verzi se jen použije bezlepková mouka (používám od Doves Farm) a zvýší se množství vody na 215ml. V obou těchto verzích tortily fungují bezvadně, nedaří se mi, ale udělat verzi bez vajec. Zkoušela jsem ve vodě rozmíchat sojovou moukou a trochu psyllia a fungovalo to. Ale vzhledem k tomu, že je sojová mouka špatně stravitelná, tak už je možná lepší tam dát domácí vejce. Zaručeně nefunguje nahradit vejce namočenými chia semínky 🙂

    • Kupovala jsem je v globusu, ale nemají úplně ideální složení. Prošla už jsem všechny druhy a v každém jsou bohužel nějaké přidatné látky.

    • Bezlepková tortilla se vyrábí ze speciální nixtamalizované kukuřičné mouky, to je mouka, kde je kukuřice předem uvařená ve vápenatém roztoku, pak se oloupe a namele na prášek. Ale zatím jsem ji nezkoušela.

  3. Pátrám po nějakém receptu na bezlepkovou tortillu ….. poradíte prosím. Děláte si doma nějaké samy nebo je jen kupujete?

    • Já jsem už pár tortill vyzkoušela, ale zatím jsem nenašla takový recept, abych s ním byla úplně spokojená.

  4. Zobrazit všech 10 komentářů

Komentujte
Vaše jméno

Stisknutím tlačítka souhlasíte, že zpracujeme Vaše osobní údaje (e-mail a jméno), abychom mohli komentář evidovat a zobrazit. E-mail nezveřejníme. Zásady ochrany osobních údajů.

SDÍLEJTE PŘÍSPĚVKY - získejte členství v Klubu JJ nebo jeho prodloužení. Jak to funguje?
Profilová fotografie na Facebooku
Autorem článku je Helena
Po letech hledání a zkoušení na vlastním těle, jsem konečně přišla na to, jak chutně a zdravě jíst, aniž bych se musela hlídat v porcích a měla zdravotní problémy. Letité trápení s nadváhou jsou pryč. Moc ráda bych předala svoje zkušenosti dál a ušetřila vás tápání, co je pro zdraví správné a co ne.  Celý příběh.