Domů > Zdravé recepty > Přílohy

Našlehaná “bramborová” kaše z jáhel. K nerozeznání od klasické!

Uvařeno
bez lepku
bez mléka
sezóna podzim

Věrná alternativa k bramborové kaši bez živočišného mléka a částečně odlehčená květákem. Skvělé příloha například ke grilovanému tofu nebo tempehu!

Ingredience
  • 200 g jáhel
  • 285 g květáku
  • 1 cibule
  • 2 lžíce oleje
  • rostlinné mléko
  • sůl

Za každou větou jsem si musela odkašlat, antibiotika už mi nezabírala.

Jak připravit bramborovou kaši z jáhel

  1. Dle návodu uvaříme jáhly.
  2. Cibuli nakrájíme na kostičky.
  3. Na oleji ji osmahneme s větší špetkou soli dozlatova.
  4. Do hrnce dáme do poloviny vodu a přivedeme ji se špetkou soli k varu.
  5. Vhodíme květák a vaříme do změknutí.
  6. Do mixéru dáme uvařené jáhly, květák a cibulku.
  7. Postupně přidáváme v průběhu mixování mléko.
  8. Vše rozmixujeme do hladké kaše.
  9. Podáváme.

Praktické

  • Bramborovou kaši podáváme například s pečeným seitanem, tofu či tempehem nebo pečenou či grilovanou zeleninou.

Obměna

  • Pokud máme rádi, můžeme do jáhel použít kokosové mléko nebo smetanu. Získá kokosový nádech.
  • Občas pro změnu máme rádi, když do jáhel přidáme trošku rýžového octa a například dýňový olej. Udělá to zase jinou chuť.
  • Místo květáku se dá použít i jiná bílá zelenina – kedlubna, petržel, ředkev, celer aj. Kaše bude mít pokaždé jinou chuť.

Děti

  • Kaše je vhodná pro děti od 1 roku, vynecháme ale sůl a olej (cibuli dusíme na vodě).

PS: Přemýšlíte jak zlepšit postavu a své zdraví?

Nepřemýšlejte 😊 Pojďte něco dělat! Ukážeme jak vylepšit jídelníček, co jíst a co ne, a jak si jídlem spravit zdraví! Naskočte do online kurzu Jíme Jinak - JE ZDARMA !

Zdravé recepty, zdravé vaření a životní styl. Tisíce receptů zdarma. Co víme, sdílíme! :-)

18 lidí už poděkovalo za článek.

Komentáře

Měla jsem jáhly a dělala závitky, zkusila jsem jáhly zužitkovat a udělat kaši. Místo květáku dala celer a posypané praženými semínky a cibulkou… Mně to chutnalo moc 😊… Manžel to snědl, ale prý příště k závitkům něco jiného, třeba nudle s nějakou zálivkou jak dělají u “číňana”… A kaši ať klidně uvařím znovu kdykoliv… Když nebude doma 😀. Ne, prý s nějakým karbanátkem by mu to pasovalo líp. Tolik moje zkušenost 🙂. Pěkný den 🌞

Mila Beata
19. 5. 2023

Božská mana ♥️

Ukázat další komentáře

Vyzkoušejte také

Kaše
kurz
8

Vločková kaše se špekem

I zdravá snídaňová kaše může skvěle chutnat, když víte, jak udělat zdravý špek.

Slavnostní velikonoční nádivka (bez lepku)

Chuťově vyladěná luxusní slavnostní velikonoční nádivka pro celou rodinu!

Mashroom mattar – žampióny a hrách

Indické verze omáček miluju a předělávám si je k obrazu svému. V mém pojetí jsou bez smetany, cukru a másla a nejsou ostré. Jsou lepší než v indické restau...

Dal makhani – černé fazole s batátem a špenátem

V klasickém indickém receptu se používá máslo a kombinace čočky a černých fazolí. Nám moc chutná tahle zjednodušená rychlovka – velmi chutná omáčka s...