Domů > Zdravé recepty > Přílohy

Placky z mungo fazolek (bezlepkové)

Uvařeno
bez lepku
sezóna podzim

Roman dnes udělal výborné placky a já zachytila recept těsně po dopečení, takže je můžete také vyzkoušet. Dalo by se to podávat místo pečiva, my si to dali na talíř jako karbanátky. Jen se zaprášilo.

Ingredience
asi 12 placek
  • 1 hrnek vařených mungo fazolek
  • 1 hrnek pohankové mouky
  • 2 stroužky česneku
  • 3 lžíce sojové omáčky
  • koření: červená paprika, mletý kmín, kurkuma, kari
  • černý sezam na posypání
  • olej na potření

Po pěti měsících strávených na lůžku jsem se cítila hrozně. Váha stoupala a zmáhala mě veliká únava a já jsem věděla,...

Jak vyrobit bezlepkové placky z mungo fazolek

  1. Zapneme troubu na 200°C.
  2. Munga pomačkáme vidličkou, abychom neměli celé, pevně kuličky.
  3. Smícháme je s moukou, sojovou omáčku a kořením.
  4. Vypracujeme těsto a mokrýma rukama tvarujeme placičky.
  5. Pokládáme na pečící papír, potřeme olejem a posypeme sezamem.
  6. Pečeme cca 10 minut a znovu potřeme olejem.
  7. Pečeme cca 25 minut, dokud placky nezezlátnou a nezačnou se odlepovat z papíru.

Praktické

  • Naše fazolky byly velmi do měkka uvařené, spíš rozvařené, a vodnaté. Pokud je máte tuhé, můžete je částečně rozmixovat.
  • Rozmixování se hodí i tam, kde potřebujete luštěninu v jídle “zamaskovat”. Nám se naopak líbilo mít v placce kousky fazolek.

Kombinujeme

  • Placky nám na talíři zastoupí bezvadně kompletní talíř, je ale vhodné přidat ještě další zeleninu krátce tepelně upravenou, salát nebo kvašenou zeleninu.
  • My jsme si je dali s rýží a zeleninou.

Obměna

  • Do placek můžete dát jakékoli vařené obilí a oblíbené koření, česnek či byliny.
  • Ještě chutnější (ale méně zdravá) verze je smažit placky v oleji.

Děti

  • Placky jsou vhodné pro děti od 1,5 roku, kdy šetříme s kořením a se solí.

 

PS: V pondělí 13.2. startujeme Jarní očistu!

Pokud zažíváte stres, únavu, necítíte se dobře nebo máte pár kil navíc, pojďte s tím zatočit. Začínáme 8 týdenní Jarní očistu. Pročistíme tělo, zlepšíme jídelníček, postavu i psychiku. Už za pár týdnů uvidíte výsledky - ověřeno na lidech! 😊

Se změnou jídelníčku jsem se zbavila mnoha zdravotních potíží, se kterými si medicína nevěděla rady 30 let. Jídlo, vaření, psaní a šíření zdravého životního stylu se stalo mojí vášní. Je mi čím dál lépe a konečně mám své zdraví ve svých rukách. Celý příběh

2 lidi už poděkovali za článek. Oceňte práci autora také.

Komentáře

Ahoj, právě se pečou v troubě mungo placičky, přidala jsem i zbytek kernota a kari koření. Těsto bylo suché, tak jsem se rozhlédla po line a nalila zbytek čaje Kombe od snídaně. Rozhodně nebudou vypadat tak pěkně jako od Romana.

Slavomíra
12. 2. 2022

Zase výborné_tentokrát nesmažené,ale z rúry + pickles,naparená a kvasená zelenina

Ukázat další komentáře

Mohlo by se vám líbit

144
70

Videopřání Jíme Jinak 2022 – Uspořádejme si myšlenky

Čtěte více na toho téma