Domů > Zdravé recepty > Hlavní jídla > Místo masa

Tempeh s tuřínem a arašídovou omáčkou

Uvařeno
bez lepku
bez mléka
bez vajec

Pokud milujete kontrasty na talíři, tohle jídlo vám bude určitě chutnat. Na kontrasty chutí i konzistencí je tento recept velmi bohatý. Pokud se do něj pustíte, dejte vědět, jak vám chutnalo.

Ingredience
Na omáčku:
  • 1 vrchovatá lžíce arašídového másla
  • 1 vrchovatá čajová lžička datlového sirupu
  • šťáva z 1 citronu
  • sójová omáčka (např. tamari)
Ostatní ingredience:
  • tempeh
  • tuřín
  • cibule
  • celozrnná červená rýže
  • kmín
  • černý kmín 
  • pikantní olej (např. s chilli)
  • olej
  • sladká paprika
  • čerstvá petrželka
  • čerstvá jarní cibulka
  • lískové oříšky

Jak připravit pikantní tuřín s tempehem a arašídovou omáčkou

  1. Ve sklenici dobře promíchejte ingredience na omáčku. Dejte stranou.
  2. Uvařte rýži.
  3. Zatímco se rýže vaří, nalijte do pánve olej, přidejte lískové ořechy, kmín a černý kmín. Přidejte nasekanou cibuli a začněte jemně restovat.
  4. Po pár minutách přidejte na kostičky nakrájený tuřín, osolte, posypte mletou paprikou, přikryjte poklicí a duste, dokud tuřín nezměkne.
  5. Nyní přidejte tempeh nakrájený na stejně velké kostky jako kostky tuřínu. Zvyšte plamen a vše rychle osmahněte. Nakonec přidejte trochu pikantního oleje.
  6. Po uvaření rýže dejte vše na talíř a posypejte čerstvou jarní cibulkou, petrželkou a zalijte arašídovou omáčkou.

Praktické

  • Černý kmín můžete také najít pod názvem Nigella sativa nebo černucha setá.
  • Během vaření jídlo ochutnávejte a dolaďte dle vašeho gusta. Nic není váženo, všechno je intuitivní. Množství všech ingrediencí volte podle počtu strávníků.
  • Příprava je poměrně rychlá.
  • Pro verzi bez sóji použijte domácí nesójový tempeh (čočkový, hrachový, cizrnový apod.) nebo cizrnové tofu a hrachovou omáčku nebo více soli místo sójové omáčky.

Obměna

  • Namísto červené rýže můžete použít jakoukoliv obilovinu.
  • Místo tempehu můžete použít tofu.

Děti

  • Pikantní jídlo nevhodné pro děti, pokud vynecháte ostrý olej, tak můžete podávat cca od 1,5 roku.

 

Ráda bych ukázala lidem, že veganská strava není jednotvárná, nudná a chudá, jak si bohužel mnoho lidí myslí. Jídlo pro mě má být zdravé a ne jednotvárné, skoro nemocniční. Mé recepty jsou určeny pro ty, kterým vaření z kvalitních ingrediencí, přináší radost, pro ty, co se nebojí experimentovat a chtějí poznat nové chutě, pro ty, co si najdou čas pro sebe i svojí rodinu a nebojí se do vaření investovat trochu času. Člověk sám nemůže změnit svět, ale každý člověk může šířit poselství, které ten svět změní..

1 člověk už poděkoval za článek. Oceňte práci autora také.

Komentáře

Klub

Tuřín neznám, čím ho nahradit?

Klub

Vierko, tempeh jste použila natural?

Ukázat další komentáře

Čtěte více na toho téma

Vyzkoušejte také

Risotto alla milanese s obalovaným tempehem

Risotto alla milanese je italská klasika. Jeho příprava je velice jednoduchá a z mála ingrediencí dostanete výborný voňavý talíř.

Plněná indická placka Paratha

Pikantní indické placky inspirované receptem z knihy Indian Made Easy od autorky Amandip Uppal. Nelekejte se ingrediencí a přizpůsobte si je vlastní chuti ...

Tempeh po Marocku

Recept inspirovaný marockou kuchyní. Lehce nasládlá chuť a vůně koření ras el hanout tvoří úchvatnou kombinaci, kterou stojí za to zkusit.

Vypečená cizrnová bašta

Je to bašta! A vypečená, protože je v ní pečený batát a červená řepa. Pokud si jí připravíte podle receptu, pak uvidíte, jak ten název pasuje.

Sekihan se špízy

Jednoduchý recept inspirovaný Japonskem, to je sekihan – červené adzuki s rýží. Se zeleninovými špízy s tempehem je vynikající! Tradice servírování r...

Tofu s rýží, čočkou a zeleninovou zálivkou

Lahodné, bezlepkové, rychlé, barevné, chutné … Tofu s tímto dipem je pochoutka. Dip lze přizpůsobit podle sezóny a dostupné zeleniny.