Pokud milujete tofu a nebo se mu teprve snažíte přijít na chuť, tento bezlepkový recept je pro vás jak dělaný. Je i poměrně rychlý, tak se nedejte odradit množstvím ingrediencí. Pokud chcete docílit správné vůně a chuti pokrmu, snažte se nic nevynechat.

Ingredience
  • přírodní tofu
  • strouhanka (kukuřičná)
  • hrubá kukuřičná mouka
  • petrželka
  • česnek
  • sůl
  • umeocet
  • tamari
  • datlový sirup
  • sezamová semínka
  • olivový olej
  • rýže basmati
  • strouhaný kokos
  • kešu ořechy
  • hořčičná semínka
  • 2 tobolky kardamonu
  • 2 hřebíčky
  • kousek skořice
  • citrónová šťáva
  • 1 čajová lžička kuzu

Jak připravit křupavé marinované tofu v krustě s kokosovou rýží

  1. Do misky nalijte tamari, umeocet, datlový sirup, vodu. Množství ingrediencí volte podle chuti. Vše smíchejte v marinádu. Marinádu ochutnejte a popřípadě dolaďte.
  2. Tofu blanšírujte 1 minutu ve vodě. Poté ho dejte marinovat alespoň na 1 hodinu do připravené marinády.
  3. V míse smíchejte strouhanku a kukuřičnou mouku, sůl, prolisovaný česnek a nasekanou petrželku.
  4. Vezměte marinované tofu, potřete ho olivovým olejem a dobře obalte ve strouhankové směsi, aby přilnula.
  5. Uvařte rýži.
  6. Na suchou pánev dejte kokos, semínka hořčice, skořici, hřebíček, kešu ořechy a kardamom. Pražte do chvíle, než se rozvoní, dejte pozor, abyste nespálili kokos. Přidejte olivový olej a znovu orestujte.
  7. Obalené tofu vložte do trouby, lehce pokapejte olivovým olejem a upečte z obou stran dozlatova. Zatímco se tofu peče, přidejte rýži do pánve s kořením a promíchejte. Dochuťte solí, odstraňte kardamon, hřebíček a skořici. Pokapejte citrónovou šťávou a promíchejte.
  8. Kuzu rozpusťte ve studené vodě a smíchejte se zbylou marinádou. Přidejte sezamová semínka. Míchejte a vařte na silném ohni, dokud omáčka nezhoustne.
  9. Podávejte rýži s tofu, zalijte omáčkou a přidejte zeleninu podle chuti. Posypejte čerstvou petrželkou.

Praktické

  • Nezapomeňte povařit 1 minutu tofu ve vodě! V troubě pečené potraviny vysychají víc, jak připravené jinou technikou. Pokud nechcete mít z tofu vysušenou gumu, určitě tento krok nevynechte.
  • Množství ingrediencí přizpůsobte počtu strávníků.
  • Pro verzi bez sóji použijte cizrnové tofu a hrachovou omáčku nebo více soli místo tamari
  • Pro bezlepkovou verzi použijte bezlepkovou strouhanku, např. kukuřičnou.

Obměna

  • Podávejte se sezonní zeleninou. Při přípravě receptu jsme použili fazolky a rajčátka pro letní verzi receptu.
  • Místo datlového sirupu použijte vaše oblíbené sladidlo.

Děti

  • Kořeněné jídlo nevhodné pro děti.

 

Seriál: Jak na jaro

materiály
  • Stáhněte si jej a upravte jídelníček.
  • Vyhněte se nemocem a jarní únavě.
  • Jídelníček ke stažení!
  1. Tohle není jídlo, to je koncert špičkového rockového zpěváka s dokonale vyladěným symfonickým orchestrem 😀

    Milá Vierko zase jsem se zamiloval do Tvého receptu, to napětí, v závěru ten adrenalin jak to vše dopadne. Pak se to stalo, ochutnal jsem rýži a říkám: „cože?“, kousnu do tofu namočeného do omáčky a říkám své ženě: „tak tohle je prostě luxusní“. Děkuji Ti znovu z celého srdce za Tvé sdílení receptů 🙏💓😀

    • Petro, děkujeme za upozornění a Věrce za upřesnění, do receptu jsem doplnila 😉👍

  2. Zobrazit všech 6 komentářů

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekČočkovo-houbové karbanátky
Další článekKeto dieta nefunguje, potvrzuje nová studie