Černá barva posiluje ledviny, červená krev. Ideální kombinace na zimu, kdy jsou ledviny a močový měchýř citlivější. Další zdravá rychlovka, na které si pochutnáte.

Ingredience
pro 4 porce
  • 1 hrnek vařené černé čočky Beluga
  • 1 cibule
  • 1 červená řepa
  • 3 lžíce jablečného octa
  • koření: římský kmín, mletý koriandr, chilli, sladká paprika
  • olej
  • sůl

Jak připravit černou čočku s řepou

  1. Čočku namočíme a uvaříme předem.
  2. Očistíme a nakrájíme- cibuli na proužky, řepu na drobné kostičky.
  3. Na oleji zpěníme cibuli, přidáme sůl a chvíli společně restujeme.
  4. Přidáme řepu a koření, promícháme a společně krátce orestujeme.
  5. Přidáme vařenou čočku s troškou vody z vaření čočky a necháme pod pokličkou dusit na mírném plameni 20 minut.
  6. Když je řepa měkká, přidáme jablečný ocet a necháme cca 10 minut odpařit.

Praktické

  • Pokud nemáme čočku předem uvařenou, tak ji alespoň na chvíli namočte a vařte ji společně s řepu, je uvařená docela rychle.
  • Čočka při namáčení a varu ztratí část své barvy, od řepy ještě dostane nádech do červena, to je v pořádku.

Obměna

  • Čočku Belugu můžete zaměnit za jiný druh čočky.
  • Podle zásob si upravte složení zeleniny, bylinek a koření.

Kombinujeme

  • Pro kompletní talíř doplníme na talíři ještě vařenou obivinu.
  • Alternativou je podávat tento pokrm jako salát a přikusovat k němu kváskový chléb.

Děti

Tento pokrm je vhodný pro děti od 1,5 roku, pokud vynecháme chilli a budeme šetřit se solí.

Staňte se členy Klubu Jíme Jinak

Získáte videorecepty, jídelníčky, rozhovory s odborníky, rady, slevy na nákupy a online kurzy.

materiály

Manžel si liboval, že je to nejlepší jídlo, jaké jsem kdy udělala

Dagbri: Napařování jsem se bála, jelikož jsem to nikdy...

Lituji, že jsem vás neobjevila dřív. Měníte můj život k lepšímu

Eva: Jsem s vámi moc ráda! Měníte mi život...

Zhubla jsem 3 kilča a budu pokračovat dále (Radka)

Radka: Zdravím, jsem na konci, ale pro mě to...

Mám dole 2 kg bez snažení, i když se krmím

Věrka: Chci vám poděkovat za skvělé recepty, za celý...

Najednou mi nedělá problém odolávat všem „dobrotám“ (Petra)

Petra: Evi, cítím, že jinak už si to ani...

Závislost na sladkém je pryč a s ní i 8 kg váhy (Stanislava)

Stanislava: Evi, chcem sa ti podakovať za kurz Hubneme...

Děkuji – spadli jste nám z nebe…

Jana:Uzasny clanek. Neuveritelne, jak stejne to mame. Dceri jsou...

I sestřička v nemocnici si všimla, že jím zdravě

Bartoanaovj: Evi, Helčo, děkuji za práci kterou děláte. I...

Objevila jsem kapustu a nemohu se jí nabažit!

Stipl2: Misto cizrny sel do hrnce opeceny tempeh a...

Měníte mi život k lepšímu

Pája: Ahoj, moc díky, v 50 mi měníte život...

Oooo, já vařím a peču (Soňa)

Soňa: Oooo, já vařím a peču !! Kdybyste věděly,...

Jsem šťastná, že jsem členkou klubu (Nada)

Nada: Jsem šťastná, že jsem členkou klubu! Se zdravým...

Po 3 týdnech detoxu se cítím báječně (Věra)

Věra: Evi, opět naprosto úžasný oběd. Dcera se cpala...

Tomu bych nevěřila: Po 3 dnech na JJ stravě mi splasklo břicho!

cihal: Zdravím vás. Začala jsem dle videa polévkami k...

Kamarádky mě chválí, jak dobře vypadám a zářím

Ikminka: Ahoj všichni! Minulý rok jsem začala jíst jinak,...
  1. Překvapilo mě, jak dobře to chutná… pár ingrediencí a super oběd je na stole. Tohle spojení pikantního a kyselého mě opravdu překvapilo, je to výborné. Někdy se mi stane, že si u receptu říkám… ach jo, zase řepa a čočka nebo zase dýně… ale když potom jím hotové jídlo, tak každé chutná jinak. Moc děkuji za super recepty.

  2. Výborný a pikantní recept, jako přílohu jsem si dal polentové knedlíky s chia semínky. Ještě dlouho po jídle, jsem cítil to spojení chutí. Prostě jsem stále překvapen, jak lze chutně a jednoduše uvařit, podle receptů na tomto webu 😀

  3. Úžasný recept. Zase jsem přidala trochu quinoi a k hotovému kysané zelí. V bříšku jako v pokojíčku. Mohu ještě celé jaro používat černou čočku?

  4. Dobrý den, když namočím cca na hodinu před vařením, bude to stačit? děkuji za odpověď.
    A ještě dotaz, kolik umešvestiček mohu denně konzumovat při nedostatku železa? děkuji a pozdravuji
    Lenka

    • Lenko, čím déle namočené, tím lépe pro trávení a zkrácení doby varu. Čočka se naštěstí uvaří i bez namáčení, takže hodina dobrá. Na obalu tuším uvádějí 2 hodiny, já namáčím 99% večer (pokud nezapomenu :-) a nechávám přes noc. Při úplavici a akutním zánětu slinivky se doporučovalo 10, takže myslím, že jedna dvě denně by mohlo stačit ;-) Ale není to jen o doplňování, doporučuji mrknout na https://www.jimejinak.cz/stitky/zelezo-ve-strave/

  5. Zobrazit všech 17 komentářů

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekJáhlový dezert s čokoládou a kokosem (bez mléka a cukru)
Další článekJíme Jinak na konferenci SHE