Domů > Zdravé recepty > Mléčné alternativy

Křenový smetanový dip (bez laktózy)

Uvařeno
bez lepku
bez sóji
bez mléka

Křen má antibiotické a desinfekční účinky na lidský organismus. Pomáhá posílit organismus a léčit rýmy, nachlazení, kašel a záněty dýchacích cest. Tento lahodný dip je proto perfektním lékem a prevencí před podzimními nemocemi!

Ingredience
na 2 porce
  • 100 g kešu ořechů
  • 1 lžička hořčice
  • 2 lžíce umeocta (nebo citrónová šťáva)
  • palec křenu
  • voda
  • sůl

Díky změně stravy se mi podařilo shodit zatím 20 kg a můj dříve vysoký krevní tlak se vrátil na normální hodnotu. A p...

Jak připravit křenový dip

  1. Kešu ořechy namočíme minimálně na 5 hodin do vody.
  2. Slijeme, dáme do mixéru spolu s ostatními ingrediencemi.
  3. Přidáme 1/4 šálku vody a další vodu přidáváme postupně, aby nám vznikl hustější dip.
  4. Rozmixujeme do hladkého krému.
  5. Ochutnáme a případně ještě chuť doladíme umeoctem nebo citrónovou šťávou.
  6. Podáváme s hranolkami zeleniny nebo jako pomazánku (například se zamíchanou nasekanou pažitkou) na kváskové pečivo, placky aj. Můžete ho ale zamíchat také do těstovinového salátu nebo použít jako omáčku k hlavnímu jídlu.

Praktické

  • Pokud do rozmixované směsi zamícháte probiotika a necháte 24 hodin ve sklenici na lince fermentovat (sklenici přikryjte utěrkou), vznikne výborný fermentovaný dip, který bude plný “dobrých” bakterií pro střevní mikrobiom.
  • Množství křenu si regulujte podle toho, jak máte rádi. Doporučujeme dát nejdříve menší množství křenu a ochutnat, případně přidat víc a znovu promixovat.
  • Pokud nemáte čas a máte dobrý mixér, není nutné ořechy namáčet.
  • Doporučujeme do dipu zamíchat najemno nasekanou pažitku.
  • Podávejte s hranolkami zeleniny (mrkev, řapíkatý celer, okurka), namazaný na plátcích zeleniny, pečiva nebo namísto pomazánky / majonézy na pečivo či placky. Jde ho použít i jako náhradu omáčky nebo dresinku na saláty.

Obměna

  • Pokud máte rádi, přidejte si do dipu i pepř.
  • Hořčici můžete v receptu vynechat, dip je dobrý i tak.
  • Výborná kombinace je také se solí kala manak (vajíčkovou). Dodá dipu zase jinou chuť.

PS: Přibrala jste po zimě? 😦 Během 2 týdnů to spravíme! 😁

Sezóna plavek začne brzy. Máme chutný jídelníček, skvělé recepty, videa, jemné cvičení - a samozřejmě živou podporu a motivaci. Už za 2 týdny uvidíte výsledky. Mrkněte na výzvu Hubneme do plavek a naskočte!

Zdravé recepty, zdravé vaření a životní styl. Tisíce receptů zdarma. Co víme, sdílíme! :-)

2 lidi už poděkovali za článek. Oceňte práci autora také.

Komentáře

Marcela
1. 1. 2021

Dip překvapil, nikdo nepoznal že to je z kešu. Já jsem ho ještě zjemnila zbytkem rostlinné smetany. A silvestrovský talíř s tímto dipem, bylinkovýma oříškamama, zeleninou a krekrama podle jíme jinak zmizel mezi prvníma😉 tak děkuji za krásnou inspiraci. Všem nám přeji v tomto novém roce mnoho radosti a ať se nám daří. Evi jste úžasná ženská☺

A kde se dají sehnat probiotika?

Ukázat další komentáře