Domů > Zdravé recepty > Hlavní jídla > Místo masa

Křupavé tofu v krustě z quinoy

Uvařeno
bez lepku
bez sóji
bez vajec

Jednoduchý a rychlý recept, při kterém můžete využít přebytky quinoy z předchozího vaření. Quinoa vytvoří na tofu křupavou krustičku, koření mu dodá lahodnou a pikantní chuť.

Ingredience
  • přírodní tofu
  • quinoa
  • 1 velká lžíce pohankové mouky
  • 1 lžíce strouhaného kokosu
  • 1 lžička cajunské směsi
  • čerstvý česnek
  • čerstvá petrželka
  • sůl
  • olej

Od svých 20 let jsem se potýkala s nadváhou, k ní se přidaly různé zdravotní problémy. S manželem bychom si přáli mim...

Jak připravit tofu s křupovou krustou z quinoy

  1. Quinou uvařte a nechte ji stranou.
  2. V malé misce smíchejte mouku, kokos, cajun koření, sůl a trochu vody, aby vzniklo hustější těstíčko. Nechte asi 20 minut odpočinout.
  3. Tofu překrojte na polovinu. Přiveďte vodu k varu a vařte tofu 2 minuty. Nechte okapat.
  4. Česnek a petržel nasekejte, quinou osolte a vše společně promíchejte.
  5. Tofu obalte v těstíčku a poté v quinoi, přitlačte, aby quinoa k tofu dobře přilnula.
  6. Tofu pečte v horkovzdušné fritéze 10 minut při teplotě 180°C. 

Praktické

  • Tofu můžete upéct také v klasické troubě.
  • Tofu můžete i marinovat podle libosti.
  • Tofu není nutné vařit ve vodě, já to dělám proto, že mi vyhovuje konzistence a tofu je stravitelnější.
  • Pro verzi bez sóji použijte cizrnové tofu.

Obměna

  • Cajunská směs má podstatnou roli, pokud ji nemáte, použijte alespoň nějaké výrazné koření.

Děti

  • Vhodné pro děti od 2 let, ale ubereme olej, sůl a vynecháme pikantní koření.

PS: Zkoušíte recepty? Co se do toho pustit pořádně?

Co si 8 týdnů vařit podle připraveného zdravého jídelníčku? Začínáme podzimní detox. Spravíme si postavu, odstresujeme se a nabijeme energií. Budeme o vás 8 týdnů pečovat a podporovat vás na cestě k lepšímu zdraví.
Chci jídelníčky a detox.

Ráda bych ukázala lidem, že veganská strava není jednotvárná, nudná a chudá, jak si bohužel mnoho lidí myslí. Jídlo pro mě má být zdravé a ne jednotvárné, skoro nemocniční. Mé recepty jsou určeny pro ty, kterým vaření z kvalitních ingrediencí, přináší radost, pro ty, co se nebojí experimentovat a chtějí poznat nové chutě, pro ty, co si najdou čas pro sebe i svojí rodinu a nebojí se do vaření investovat trochu času. Člověk sám nemůže změnit svět, ale každý člověk může šířit poselství, které ten svět změní..

29 lidí už poděkovalo za článek.

Komentáře

Slavomíra
30. 9. 2023

Vierka,akú prílohu k tomu podávaš? Vyzerá taká krémová_quinoa,ryža a fazuľky/stopkový zeler?

Slavomíra
10. 9. 2023

Ďaľší recept do záložky “pre návštevu”👌Aj na panvici posýpka držala ,chrumkavá_naozaj sa oplatí tofu povariť ,postriekala som tamari pred obaľovaním

Ukázat další komentáře

Vyzkoušejte také

Etiopská žlutá čočka

Velmi rychlý a praktický recept, kořeněné voňavé jídlo, které budete mít na stole během 15 minut.

Tofu s pórkem a aromatickým olejem

Tento recept je rychlý, jednoduchý vonící čerstvými bylinkami, které bylinky krásně dochutí takto jednoduše připravené tofu.

Cajunské světlé chilli

Chutná a kořeněná a také rychle připravená, to jsou důvody, proč je směs Cajun jedna z mých nejoblíbenějších.

Citrónové tofu nugetky

I když tyto nugetky jsou dobré i bez omáčky, třeba k jinému použití, rozhodně je s omáčkou vyzkoušejte. Rychlé jídlo, které uspokojí milovníky asijské kuch...

Cajunské tofu plátky

Pikantní pečené tofu plátky, které můžete dát do chlebů, placek, ale i použít do jakýchkoliv receptů.

Zimní Kung Pao (vegan)

Pikantní voňavé jídlo, které vás zahřeje, taková je tato variace na oblíbené Kung Pao. Dejte vědět, jak vám chutnalo.