Dodají vám potřebnou energii, jsou plné živin, jednoduché na přípravu a navíc chuťově výborné. Jsou skvělou svačinkou na výlety, do školy nebo do práce. Těchto kuliček si můžete do zásoby udělat více. V chladu a uzavřené nádobě vydrží 4 - 5 dnů, pokud nebudou dříve snědeny. Uspokojí chutě na sladké nejen u dětí, ale i u dospělých. Do výroby kuliček se rády zapojí i samotné děti - vyzkoušeno.
Ingredience
  • 1 hrnek pomletého máku
  • 1 hrnek nastrouhané mrkve
  • ¾ hrnku rozinek / datlí
  • 1 hrnek uvařených jáhel              
  • Mořská řasa kombu (velikost poštovní známky; není nutná)
  • 2 – 3 lžíce rýžového sirupu
  • Kokos (dle potřeby)
  • Sůl
  • lžíce mirinu

 

Jak vyrobit kuličky kuličky z máku nebo makovou náplň

  1. Rozinky spaříme vroucí vodou a necháme 10 minut nabobtnat s troškou mirinu.
  2. Mák, kombu, mrkev, rozinky vaříme se špetkou soli na mírném ohni cca 20 – 30 minut. Hlídáme množství tekutiny a občas promícháme. V případě potřeby dolijeme namáčecí vodou z rozinek.
  3. Jáhly propláchneme ve vlažné vodě a dáme vařit v dvojnásobném množství vody se špetkou soli do změknutí, cca 20 minut. Během vaření jáhly nemícháme, aby se nám nepřipálily.
  4. Po uvaření obě směsi rozmixujeme tak, aby vznikla hustá pasta (lze přidat kokos).
  5. Na závěr dosladíme rýžovým sirupem.
  6. Kuličky obalujeme v lehce opraženém kokosu (pro efektní barvu můžeme zakápnout šťávou z červené řepy) nebo pomletých oříšcích / semínkách. 

Praktické

  • Takto připravené makové těsto můžeme použít jako náplň do štrůdlu (např. těsto z: 2 hrnky celozrnné špaldové mouky, ¼ hrnku oleje, ½ hrnku vody, sůl).
  • Tyto kuličky jsou rychlým a výborným cukrovím na Vánoce, občerstvením na oslavy nebo svačinkou na výlety a cesty.
  • Pokud chcete kuličky barevné, můžete přidat přírodní barvivo.
  • Připravujeme těsně před Vánoci a skladujeme v lednici, viz jak skladovat cukroví, aby vydrželo až do Vánoc. Vydrží cca 5 dní.

Obměna

  • Mirin můžete nahradit rumem.
  • Místo rýžového sirupu můžete použít jakýkoliv jiný přírodní sirup nebo slad.

Děti

  • Kuličky jsou vhodné pro děti od 1 roku.

Zajímavé informace

  • Datle mají vysoký obsah železa, vitamínu B1, B5, hořčíku, draslíku, vlákniny a hormonu tryptofanu, díky čemuž podporují čilost, vitalitu a soustředění a dobrý spánek. Výborně pomůžou i při chudokrevnosti či stresu a působí také jako mírné afrodisiakum.
  • Mák je vynikajícím zdrojem vápníku, hořčíku, manganu, železa a vitamínů E a B1. Skvěle podporuje růst a krásu vlasů a nehtů, zklidňuje nervovou soustavu, tlumí bolesti hlavy, pomáhá při stresu, duševní nerovnováze a podporuje dobrý spánek. 
  • Mořské řasy obsahují 10x až 20x více minerálů než zelenina. Mimořádně cenný je obsah vápníku. Některé druhy (hiziki, wakame, nori) mají až 14x více vápníku než mléko. Zatímco vápník z mléka je pro lidský organismus obtížně využitelný, z řas si ho bereme beze zbytku. Navíc minerály a enzymy obsažené v řasách napomáhají tělu při rozpouštění tuku a hlenu, vznikajících nadměrnou spotřebou kyselinotvorných potravin, jako je maso, rafinovaný cukr, mléko, mléčné a moučné výrobky (z bílé mouky).

Už nemám chutě na sladké ani na maso…

Jitchramost: Cítím se skvěle, jsem překvapená, kolik mám energie...

Dříve se mi zdávalo o čokoládě, teď už cukr nepotřebuji

Slipknot.xy: Dobrý den Evi, jsem s Vámi již v...

Nikdy jsem tak ráda nevařila… až teď!

Jana: Nikdy jsem tak ráda nevařila jako nyní s...

Jeden z nejsilnějších zážitků…

Kateřina: Milá Evi, také jsem chtěla poděkovat za celý kurz....

Vaření dle JJ je jednoduché a nejsem unavená, takže to jde samo

Jana: Těch informací je hodně, ale strašně mě to...

Kurz mě nakopl a konečně přemýšlím o tom, co jím

Lucka: Ahoj Evi a Helí, byly jste úžasné a...

Děti nepoznaly, že je to zdravé

Alena: můj 6letý masař nepoznal, že sekaná není z masa,...

Cítím se skvěle a moje tělo nasává živiny

Iva: Dobrý den, jsem velice překvapena! Moje tělo reaguje...

Dodáváte mi odvahu zkoušet nové

Magda: Přidávám se k ostatním Evičko, moc děkuji za...

Je mi mnohem líp ve vlastním těle

Hanka: Dobrý den, děkuji za kurz. Zhubla v pase...

Už si nedovedu představit talíř bez zeleniny

Marie: Jídla mi moc a moc chutnají! Dole 2...

Dokonce i dcera jídlo snědla – to je velký úspěch!

Hanka: Odpoledne jsem se dívala na Vaše vaření, vypadalo...

Díky vám jsem začala vařit polévky – jsou tak chutné i rychlé na přípravu!

Marta: Milá paní Evo, chtěla bych Vám moc poděkovat za...

Objev stránek

Dobrý den, vaše stránky jsem objevila někdy v tomhle...

Manžel si liboval, že je to nejlepší jídlo, jaké jsem kdy udělala

Dagbri: Napařování jsem se bála, jelikož jsem to nikdy...

Za 6 dní v kurzu Hubnutí do plavek má dole 1,5 kg a 4 cm v pase!

Dagmar: Jsem 6.den v kurzu Hubneme do plavek a...

  1. Nestihlo to vychladnout, tak jsem to dala do mističky, kokosem posypala a nikdo nepoznal, že je v tom mrkev.

  2. Zdravíme Vás dievčatá, prosim, v kroku 2. Mak,mrkvu,kombi, hrozienka varíme spolu. Sú to hrozienka, ktoré som predtým namočila do mirinu? Nič by sa nestalo, keby som to tak, ale len tak pre zaujímavosť? Majte krásne pohodové dni!

  3. Hrnek uvařených jahel podle základního receptu, do polovychladlého nasypat půl hrnku celozrnné špaldové mouky a lžíci sojovky. Vytvarovat bochánek a pod utěrkou nechat kvasit do rána. Zahustit mišutkou. Někdy je potřeba i přes půl sáčku. Vlhkýma rukama vytvarovat na peč. papír koláč. Nádivka je dobrá i z jablek. Jablka i se šlupkou nastrouhat, přidat rozinky, špetku soli a skořici, povařit.

    • je slazené japonské rýžové víno. Používá se především jako ochucovadlo při vaření. Někdy bývá nazýváno jako slazené saké, což v podstatě je. Mirin se však nikdy nepije samotný, používá se výhradně na vaření.Není to nezbytné dochucovadlo, používáme ho místo rumu, který je z brambor.

  4. Tuto vynikající nádivku je dobré použít na korpus z kvašeného těsta a udělat velký kulatý koláč.

  5. Zobrazit všech 9 komentářů

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekProč 95% žen neudělá změnu v jídelníčku, přestože má informace
Další článekPéče o dítě – spánek a mytí