Svačina do skleničky

Do uzavíratelné skleničky nasypte vrstvu vloček (těch, které se nemusejí vařit – drobnější ovesné, pohankové…), přidejte oříšky a semínka, zalijte vrstvou rostlinného jogurtu, navrch dejte ovoce, marmeládu, sirup. Když použijete vločky celé, připravte svačinu večer předem, vrstva vloček přes noc změkne a nabobtná.

Snídaňové kaše

Na snídaňové kaše jsou vločky jako dělané. My je nejraději vaříme v 1 dílu rostlinného mléka a 2 dílech vody. Některé stačí jen nechat přejít varem, jiné pár minut povařit (mrkněte sem, které jak připravit). Přidat se k nim dá cokoli…

  • Naslano s napařenou, blanšírovanou nebo na tuku upravenou zeleninou, opraženými semínky a pickles.  Používejte různé druhy vloček – k základním ovesným můžete vždycky přidat jeden až dva doplňkové druhy. Kaše tak bude pokaždé jiná a dodá různorodé živiny.
  • Výjimečně lze udělat i kaši nasladko (spíše jako dezert, kombinace obilí a ovoce není příliš vhodná pro naše trávení, viz Experiment: co se mnou udělaly 3 týdny na kaších s ovocem). Například s oříšky, semínky, sušeným ovocem, čerstvým sezonním ovocem, marmeládou, sladem či jakýkoli druh sirupů.

Drobenka

Rozmixujte 50 g mandlí, 150 g vloček a smíchejte s 6 lžícemi rýžového sirupu a 4 lžícemi kokosového tuku. Drobenku můžete použít například na bublaninu či jiný koláč. Nebo si s takovou drobenkou můžete připravit krambl – do zapékací mísy dejte pokrájené ovoce, posypte nebo polijeme sladidlem (např. sušená sladěnka nebo tekuté sladidlo), poklaďte drobenkou a pečte 20 minut na 180 °C.

Granola nebo krutony do polévky

Skoro stejný postup, jen jednou nasladko (granola) a jednou naslano (krutonky do polévky). Smíchejte jakékoli vločky se semínky a oříšky, u granoly přidejte ještě sušené ovoce. V druhé misce si připravte kokosový tuk a rýžový sirup (granola), nebo olej a libovolné koření (krutony). Sypkou a tekutou směs smíchejte. Nasypte na plech vyložený pečicím papírem a pečte 15 minut při 160 °C.

Flajpacky nebo müsli tyčinky

Z vloček si můžete připravit také výborné müsli tyčinky nebo flajpacky. Jsou skvělé na cestování nebo jen tak po ruce jako skvělá a rychlá svačinka. Stačí smíchat ovesné vločky se sladidlem a libovolnými oříšky, kokosem a sušeným ovocem. Můžete tak vytvořit mnoho různých kombinací. Upěchujte směs do zapékací formy a pečte 15–20 minut na 170 °C.

Knedlíky, placky a karbanátky

Ovesné vločky, zejména ty jemné, se skvěle hodí jako zahušťovadlo do těsta na knedlíky, placky, nákypy nebo karbanátky.

Zavářka do polévky

Zkuste vločky přidat jako zavářku do jakékoliv polévky – zeleninové, ranní miso, luštěninové nebo krémové. Vločky krásně nabobtnají, polévku zahustí a vás skvěle zasytí.

Chleba

Při přípravě chleba nebo muffinů můžete 1/4 mouky nahradit vločkami. Hodí se kterýkoli druh.

Hubneme do plavek online: Shoďte 5 kg za 14 dnů

Čtěte dále