Oblíbená česká klasika jinak a zdravěji. Zkuste tuto verzi plněných knedlíků bez lepku, v netradiční, ale lahodné kombinaci s kaší z mungo fazolek a blahodárným lotosovým kořenem.

Ingredience
  • uvařené jáhly
  • bezlepková mouka – kukuřičná, pohanková apod.
  • uzené tofu
  • mungo fazolky
  • umeocet
  • cibule
  • lotosový kořen
  • sůl
  • olej

Jak připravit bezlepkové plněné knedlíky s luštěninovou kaší

  1. Uvaříme předem namočené mungo, dochutíme lehce umeoctem a solí. Není potřeba žádné koření, mungo je samo o sobě velmi chutné. Lehce pomixujeme, kdo má rád, tak až do hladka.
  2. Uvařené jáhly rozmixujeme do hladka, přidáme mouku a dle potřeby vodu. Prohněteme na těsto.
  3. Z těsta uděláme placičky, do kterých vkládáme nastrouhané uzené tofu a následně vytvoříme knedlíky. Dáme vařit do osolené horké vody. Jakmile knedlíky vyplavou na povrch, vyndáme je a necháme okapat.
  4. Na ozdobu osmažíme na oleji cibulku a nakrájený (dopředu namočený a změklý) lotosový kořen.

Praktické

  • Množství ingrediencí přizpůsobte množství strávníků.
  • Aby se s těstem dobře pracovalo, mělo by mít konzistenci plastelíny. Knedlíky se vám budou lépe tvořit, když si namočíte ruce do vody.
  • Pro verzi bez sóji použijte cizrnové tofu nebo domácí nesójový tempeh (čočkový, hrachový, cizrnový apod.)

Obměna

  • Místo uzeného tofu můžete použít tofu marinované, uzený tempeh, smaženou cibulku nebo celerový špek.
  • Bezlepkovou mouku můžete za lepkovou (např. špaldovou nebo pšeničnou), pokud vám lepek nedělá problémy.
  • Místo mungo fazolek můžete na kaši použít jakoukoliv jinou luštěninu.

Děti

  • Pokrm je vhodný pro děti cca od 2 let kvůli slanému tofu nebo tempehu. Pokud však dítě již běžně jí pečivo nebo uzeniny, bez obav mu nabídneme tento pokrm

Seriál: Jak na jaro

materiály
  • Stáhněte si jej a upravte jídelníček.
  • Vyhněte se nemocem a jarní únavě.
  • Jídelníček ke stažení!

Jak to vidíte vy? Napište komentář.

Komentujte
Vaše jméno

Jméno uložíme a zobrazíme, váš e-mail nezveřejníme. Zásady ochrany údajů.

Předchozí článekPlněné jáhlové knedlíky s mungo kaší a lotosovým kořenem
Další článekMoje veganské Vánoce