Domů > Zdravé recepty > Hlavní jídla > Zeleninová jídla

Basmati se zimní zeleninou

Uvařeno
bez lepku
bez sóji
bez mléka
bez vajec
sezóna zima

Zima se pomalu chýlí ke konci a s ní i zelenina charakteristická pro toto období, proto využijte zimní zeleninu k přípravě tohoto jídla.

Ingredience
  • květák
  • listy květáku
  • tuřín
  • zelená část pórku
  • čerstvý česnek
  • rapini
  • mladá čekanka
  • mladý mangold
  • petržel
  • bílé fazole
  • basmati
  • olej
  • sůl
  • pepř
  • dýňová semínka
  • konopná semínka
  • citronová kůra z bio citrónu
  • citrónová šťáva

Čokoládu máme obvykle spojenou s příjemnými pocity. Dopřáváme si ji, když máme depresi, je nám smutno nebo když se po...

Jak připravit zimní zeleninovou směs s rýží

  1. Tuřín nakrájejte na kostičky, květák nahrubo nasekejte a dejte na pánev s olejem.
  2. Listy květáku nasekejte, přidejte rapini, nakrájené listy pórku, čerstvý česnek, mangold a čekanku nakrájenou na proužky. Promíchejte a osmahněte
  3. Osolte, přidejte uvařené fazole, pepř, dýňová semínka, nastrouhanou citrónovou kůru a znovu osmahněte, chcete-li, podlijte trochou vody.
  4. Uvařte rýži, naservírujte na talíř, navrch přidejte zeleninu a posypte konopným semínkem, petrželkou a zakápněte citrónovou šťávou.

Praktické

  • Abychom napomohli vstřebání železa, nezapomeňte na citrónovou šťávu.
  • Množství ingrediencí přizpůsobte počtu strávníků.

Obměna

  • Rapini můžete vyměnit za brokolici.
  • Místo fazolí můžete použít jakoukoliv luštěninu.
  • Můžete podávat s jakoukoliv obilovinou.

Děti

  • Vhodné pro děti od 2 let, ale ubereme olej, sůl a koření.

PS: Přemýšlíte jak zlepšit postavu a své zdraví?

Nepřemýšlejte 😊 Pojďte něco dělat! Ukážeme jak vylepšit jídelníček, co jíst a co ne, a jak si jídlem spravit zdraví! Naskočte do online kurzu Jíme Jinak - JE ZDARMA !

Ráda bych ukázala lidem, že veganská strava není jednotvárná, nudná a chudá, jak si bohužel mnoho lidí myslí. Jídlo pro mě má být zdravé a ne jednotvárné, skoro nemocniční. Mé recepty jsou určeny pro ty, kterým vaření z kvalitních ingrediencí, přináší radost, pro ty, co se nebojí experimentovat a chtějí poznat nové chutě, pro ty, pro ty co si rádi u sporáku hrají, pro ty co nepotřebují zasytit jen žaludek, pro ty co si najdou čas pro sebe i svojí rodinu a nebojí se do vaření investovat trochu času. Jste připraveni opustit vaší komfortní zónu?

11 lidí už poděkovalo za článek.

Komentáře

hajekelcara10
16. 2. 2024

Presne takove jidlo jsem ted potrebovala😊Mela jsem vsechny suroviny a dobrotka je na taliri. Dekuji👍

Ukázat další komentáře

Vyzkoušejte také

Fialový batát s černou čočkou a arašídovým dipem

Lahodná kombinace pečených batátů a černé čočky vylepšená arašídovým dipem. Vyzkoušejte a dejte vědět, jak vám chutnalo.

Červené fazole s čekankou

Vyzkoušejte tuto výbornou směs fazolí a čekanky, kterou skvěle doplňuje pečená dýně a pohanka. Určitě si pochutnáte.

Luštěninový nákyp

Tento bezlepkový nákyp vás chuťově určitě nezklame. Navíc pokud máte uvařené luštěniny, budete ho mít připravený během chvilky.

Černý talíř

Vyzkoušejte tento rychlý, jednoduchý a lahodný recept obsahující černou rýži a fazole. Pochutnáte si a zároveň uděláte něco pro posílení vašich ledvin.

Hlíva s omáčkou z kaparů a růžového pepře

Výborná pečená hlíva doplněná dipem, který můžete využít i k jiným receptům.Tento dip si můžete přizpůsobit vaší chuti a měnit konzistenci podle toho, na c...

Nadívané Portobello

Rychlý a chutný recept na zapečené plněné žampiony plněné směsí z fazolí.